۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
۲۵ خانه تولید صنایع دستی در چالوس فعال است
فرماندار چالوس:

۲۵ خانه تولید صنایع دستی در چالوس فعال است

چالوس- قاسمی، فرماندار چالوس از راه اندازی ۲۵ خانه تولید صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

علی قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که چالوس مناظر زیبا و فرصت های زیادی در صنعت گردشگری دارد، افزود: شاهد حضور توریست هایی از لبنان، قطر، کویت، عمان، عراق و غیره از شهرستان هستیم و قطعا چالوس می تواند میزبان توریست های روسیه باشد.

وی بر لزوم ارتقای تعامل شهرستان با کشورهای حاشیه خزر از جمله روسیه گفت: باید صنعت فرودگاهی و هوایی متناسب با صنعت گردشگری مازندران ارتقا و رشد پیدا کند و یکی از علت های غیبت توریست هایی از کشورهای حاشیه دریای خزر و روسیه در مازندران و چالوس، ضعف در صنعت هوایی و جابجایی مسافر از طریق پروازهای هوایی است.

وی با اظهار این که چالوس می تواند مقصد گردشگری توریست های کشورهای حاشیه خزر و روسیه باشد، گفت: روسیه بازار خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی مازندران و چالوس است و در حال حاضر نزدیک به هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین های چالوس زیر کشت کیوی و مرکبات قرار دارد و در سال نزدیک به ۷۰ هزار تن کیوی و مرکبات در چالوس تولید می شود.

فرماندار چالوس گفت: تلاش داریم محصولات کشاورزی این شهرستان را در بازار روسیه به فروش برسانیم زیرا باغداران ما دغدغه صادرات محصولات دارند درحالی که چالوس گل های خوب و متناسب با آب و هوایی روسیه برای صادرات دارد.

وی از راه اندازی ۲۵ خانه خلاق تولید صنایع دستی در شهرستان خبر داد و گفت: ۸۰ درصد فعالان این خانه های خلاق بانوان هستند و تلاش داریم تا کمیته مشترک‌ بانوان کارآفرین و خلاق چالوس و شهر هدف روسیه را شکل بدیم.

کد خبر: ۲۳۴٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha