۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
۹۹.۴ میلیون کیلووات ساعت برق در تابلوی سبز بورس معامله شد| ۱۴۶ میلیارد تومان ارزش معاملات مرداد ماه

۹۹.۴ میلیون کیلووات ساعت برق در تابلوی سبز بورس معامله شد| ۱۴۶ میلیارد تومان ارزش معاملات مرداد ماه

با راه اندازی تابلوی معاملات سبز در بورس انرژی، از ابتدای خرداد تا پایان مردادماه سال جاری در مجموع بیش از ۹۹/۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولیدی برق نیروگاه‌های تجدید پذیر در این تابلو معامله شده است.

به گزارش بازار، در تیر ماه ۱۴۰۲ مقدار ۴۳/۸میلیون کیلووات ساعت انرژی برای تحویل در مرداد ماه ۱۴۰۲ در تابلوی سبز بورس انرژی معامله شد. به طور متوسط مقدار ظرفیت معامله شده در تابلوی برق سبز بورس انرژی معادل ۵۸هزارو ۸۴۴ کیلووات در هر ساعت در طول ماه بوده است. ۵۸۶۰۰ کیلووات از ظرفیت مورد معامله توسط مشترکان زیر مجموعه شرکتهای برق منطقه‌ای و مابقی (۲۴۴ کیلووات) توسط مشترکان زیر مجموعه شرکتهای توزیع نیروی برق خریداری شده است.

براین اساس در مردادماه ۱۴۰۲ تعداد ۱۸ مشترک در تابلوی معاملات برق سبز بورس انرژی مشارکت داشتند که از این میان ۸ مشترک، زیرمجموعه شرکتهای برق منطقه ای و ۱۰ مشترک، زیرمجموعه شرکتهای توزیع بودند.

ارزش معاملات برق سبز در مردادماه بیش از ۱۴۶ میلیارد تومان و متوسط قیمت معاملات ۳۳ هزارو ۵۶۴ ریال بر کیلووات ساعت ثبت شده که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۳۰% و ۶۵% افزایش داشته است. جدول زیر آمار معاملات برق سبز برای تحویل در ماه‌های تیر و مرداد سال جاری را نشان می دهد.

کد خبر: ۲۳۴٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha