حضور قدرتمند بخش خصوصی موجب تقویت اقتصاد کشور می‌شود
رئیس اتاق سمنان:

حضور قدرتمند بخش خصوصی موجب تقویت اقتصاد کشور می‌شود

رئیس اتاق سمنان با انتقاد از کمرنگ شدن نقش بخش خصوصی در لایحه برنامه هفتم توسعه، توجه مجلس به این موضوع را خواستار شد و گفت: حضور قدرتمند بخش خصوصی باعث تقویت اقتصاد کشور می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، فرج‌الله معماری رئیس اتاق سمنان گفت: ارتقای سهم و جایگاه بخش خصوصی خدمت به اقتصاد کشور است و موجب رشد اقتصاد در عرصه‌های داخلی و خارجی خواهد شد و هرگونه محدود کردن بخش خصوصی با هر نیتی که صورت بگیرد، ظلم به کشور است.

معماری در مراسم تجلیل از خبرنگاران سمنان در آستانه روز خبرنگار، با ابراز تأسف از اینکه در لایحه برنامه هفتم جایگاه و سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور به‌خوبی دیده نشده است، تصریح کرد: از این مسئله ابراز نگرانی می‌کنم و امیدوارم در مجلس به سهم بخش خصوص در اقتصاد کشور بیشتر توجه شود.

معماری با بیان اینکه طبق قانون اساسی اقتصاد کشور در سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی دیده شده است، ادامه داد: حضور قدرتمند فعالان بخش خصوصی باعث ارتقای حضور ایران در عرصه‌های بین‌المللی شده و موجب تقویت اقتصاد کشور می‌شود.

رئیس اتاق سمنان با اشاره به تعبیر رهبری معظم انقلاب که از تولیدکنندگان به‌عنوان افسران جنگ اقتصادی نام برده‌اند، خاطرنشان کرد: برخی از ما تولیدکنندگان امروز اسرا و جانبازان جنگ اقتصادی هستیم و از همین رو انتظار می‌رود که با توجه به تأکیدات رهبری معظم انقلاب از این بخش حمایت بیشتری شود.

وی بر لزوم حمایت بیشتر رسانه‌ها از فعالان بخش خصوصی تأکید و تصریح کرد: دشمنان نظام به دنبال ضربه زدن به کشور هستند و انتظار می‌رود که رسانه‌ها در این شرایط پشتیبانی بیشتری از رزمندگان این جنگ اقتصادی داشته باشند.

فرج‌الله معماری بر لزوم بهره‌گیری رسانه‌های داخلی از رویکردهای نوین علمی تأکید و تصریح کرد: امروزه فعالیت‌های رسانه‌ای در دنیا متحول شدند و رسانه‌های داخلی نیز باید از این فناوری‌های نوین استفاده کنند.

وی آشنایی رسانه‌ها با علوم نوین رسانه‌ای را ضروری خواند و گفت: برخی از دشمنان کشور در خارج در سطح گسترده به تولید اخبار جعلی با هدف ضربه زدن به نظام و کشور می‌پردازند؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود که رسانه‌های داخل با تقویت بنیه علمی و فناورانه خود به حمایت از کشور در همه حوزه‌ها و ازجمله در حوزه‌های مرتبط با اقتصاد بپردازند.

رئیس اتاق سمنان از آمادگی این اتاق برای حمایت از آموزش خبرنگاران خبر داد و گفت: امروزه مفهوم رسانه در دنیا دگرگون شده و رسانه‌های ما نیز باید با شناخت علم روز، از این ظرفیت در راستای کمک به کشور بهره بگیرند.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی که به دست نیروهای طالبان در مزار شریف افغانستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد و روز شهادتش به‌عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده است، گفت: زندگی‌نامه این شهید چراغ فروزانی است و فعالان رسانه‌ای باید بیشتر با این شهید آشنا شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با تجلیل از تلاش خبرنگاران با اشاره به تغییرات ایجاد شده در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی تأکید کرد: روش‌ها در این عرصه تغییر کرده و خبرنگاران باید متناسب با علم روز روش‌ها را در این عرصه خطیر تغییر داده و با برنامه‌ریزی و دانش روز حرکت کنند.

وی گفت: اتاق استان سمنان در این عرصه آماده همکاری با جامعه رسانه‌ای برای برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنگاران را برای ایجاد تغییر در این عرصه کمک کند.

در ادامه، نایب‌رئیس اتاق سمنان و رئیس خانه صنعت و معدن استان نیز در این نشست با گرامی داشت ایام عاشورای حسینی و شهادت امام حسین (ع) خبرنگاران را به تلاش برای ارتقای امید در جامعه فراخواند.

علی‌اصغر جمعه‌ای از خبرنگاران خواست تا با انعکاس دستاوردها و موفقیت‌ها در عرصه‌های مختلف مردم و به‌خصوص جوانان را نسبت به آینده امیدوارتر کنند.

در این مراسم مسئولان اتاق بازرگان، صنایع و معادن استان سمنان از تلاش خبرنگاران این استان تجلیل کردند.

کد خبر: ۲۳۴٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha