۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
نفت پارس برنده رقابت با خارجی ها دربازار| روغن موتور داخلی با کیفیت تر از خارجی
روغن گرانتر بهتر نیست؛ آگاهانه خرید کنیم

نفت پارس برنده رقابت با خارجی ها دربازار| روغن موتور داخلی با کیفیت تر از خارجی

بررسی های میدانی «بازار» نشان داده است که برند فلومکس، محصولی از شرکت نفت پارس در بازار و میان مصرف کنندگان به دلیل عملکرد مناسب، از محبوبیت بیشتری نسبت به برندهایی مانند موبیل و کاسترول برخوردار است.

بازار؛ گروه خودرو: بازار روغن موتور در کشور با جذابیت مالی ۱/۲ میلیارد دلاری بستری برای ورود سودجویان و متقلبان شده است. چرا که بیشتر روغن موتورهای خارجی موجود در بازار فعلی، به دلیل قانون منع واردات اقلام با قابلیت تولید در داخل کشور، تقلبی بوده و می تواند اثر منفی در عملکرد موتور خودرو داشته و منجر به آسیب های جبران ناپذیر جدی به خودرو گردد. حتی در برخی موارد تولیدکنندگان روانکار در داخل کشور از این گلایه دارند که تولیدات آن ها با تغییر برند و تحت بسته بندی برندهای خارجی به فروش می رسند. با این تفاسیر، تشخیص سره از ناسره در بازار روانکارها حتی برای اهل فن نیز، مشکل است.

مزید اطلاع مخاطبان محترم رسانه «بازار» باید ذکر کرد که ۴۰ درصد از خنک کاری موتور خودروها به وسیله روغن موتور انجام می شود، بنابراین اگر از روغن موتور باکیفیت در موتور خودرو در فصل گرما استفاده نشود، باید مالکان خودرو انتظار هزینه تعمیراتی گزافی را داشته باشند. این مهم، به ویژه در خودروهای توربو که شمارشان طی سال های اخیر در کشور افزایش یافته است به دلیل نقش روغن مناسب در طول عمر موتورهای توربو از اهمیت بالاتری برخوردار است. لذا تهیه یک روغن موتور مناسب تولید داخل، مانند محصولات «نفت پارس» بهترین راه پیشگیری از افزایش استهلاک و کاهش هزینه های نگهداری خودروها است.

شرکت های خودروساز، براساس طراحی موتور و نیز با مشورت تولیدکنندگان روغن موتور، روانکار مناسب برای استفاده در موتور خودرو را تعیین می نمایند. بنابراین پیش از خرید و یا تعویض روغن موتور، لازم است علاوه بر مشاوره تعویض روغنی، دفترچه راهنمای خودرو نیز مطالعه گردد و نوع روغن متناسب با استاندارد توصیه شده خودروساز انتخاب شود

روغن موتور را چگونه باید انتخاب کرد؟

شرکت های خودروساز، براساس طراحی موتور و نیز با مشورت تولیدکنندگان روغن موتور، روانکار مناسب برای استفاده در موتور خودرو را تعیین می نمایند. بنابراین پیش از خرید و یا تعویض روغن موتور، لازم است علاوه بر مشاوره تعویض روغنی، دفترچه راهنمای خودرو نیز مطالعه گردد و نوع روغن متناسب با استاندارد توصیه شده خودروساز انتخاب شود.

یکی از مشخصههای مهم انتخاب روغن موتور در بازار، شناخت استانداردهای بین المللی است. مهم ترین استاندارد بین المللی روغن موتور، موسسه نفت آمریکا API یا همان American Petroleum Institute است. که مطابق دسته بندی این سازمان، در حال حاضر بالاترین سطح کارایی روغن موتور در دنیا API SP است که براساس تکنولوژی موتورهای احتراق داخلی تکامل یافته و مناسب مصرف در پیشرانه‌های مجهز به فناوری هیبریدی، توربوشارژ یا سوپرشارژ است.

مورد بعدی که میبایست مالکان خودروها در زمان خرید روغن موتور به آن توجه کنند، ارقام درج شده روی مظروف ظرف روغن‌موتور است. به طور کلی براساس فصول سال، روغن موتورها به سه دسته روغن‌موتور تابستانی، روغن موتور زمستانی و روغن‌موتور چهار فصل تقسیم می‌شود. روغن موتور چهار فصل، محصولی هست که ویسکوزیته آن در هوای سرد و گرم تقریبا ثابت است. مهم‌ترین مشخصه شناسایی چنین روغنی درج حروف و عددی مشابه این مورد SAE ۵W-۳۰ است. بیشترین تنوع روغن‌موتور در بازار برای محصولات چهار فصل است.

نفت پارس برنده رقابت با خارجی ها دربازار| روغن موتور داخلی با کیفیت تر از خارجی

اگر تمایل به نگهداری اقتصادی از خودرو، خرید مطمئن، روانکار باکیفیت و کاهش استهلاک موتور خودرو دارید، توصیه می شود از محصولات نفت پارس خریداری کنید. چرا که این شرکت با بهره گیری از آخرین فرمولاسیون روز دنیا و روغن پایه مناسب محصولات با کیفیت و منطبق با شرایط سوختی و جوی کشور راهی بازار کرده است

همیشه گرانتر با کیفیت تر نیست

باتوجه به اینکه پیشتر مهم ترین پارامترهای خرید روغن موتور را بیان کردیم، اکنون به بررسی وضعیت بازار روغن موتور خواهیم پرداخت.

شاید شناخته شده ترین برند روغن موتورهای بازار موبیل، کاسترول و لوبریفینت هستند، اما بر اساس گفته فعالان این صنف حدود ۹۰ درصد تقلبی هستند. اگر مالک خوش شانسی نیز باشید، همین برندهای وارداتی با محتویات داخلی خریداری خواهید کرد.

به عبارت بهتر این تفکر که گرانتر، بهتر و یا مطمئن تر است را در هنگام تعویض روغن خودروی خود کنار بگذارید و خرید خود را بر مبنای اطلاعات دقیق و کیفیت روغن مورد نیاز خودرو انتخاب کنید.

اگر تمایل به نگهداری اقتصادی از خودرو، خرید مطمئن، روانکار باکیفیت و کاهش استهلاک موتور خودرو دارید، توصیه می شود از محصولات نفت پارس خریداری کنید. چرا که این شرکت با بهره گیری از آخرین فرمولاسیون روز دنیا و روغن پایه مناسب محصولات با کیفیت و منطبق با شرایط سوختی و جوی کشور راهی بازار کرده است.

علاقه مندان به خرید آگاهانه روغن موتور خودروی شخصیشان می توانند جهت کسب اطلاع بیشتر به نشانی اینترنتی زیر یا اینجا مراجعه کنند:

https://www.flowmaxoil.com/fa/comparative.html

کد خبر: ۲۳۴٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha