۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در سال ۱۴۰۱
مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اعلام کرد

تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در سال ۱۴۰۱

مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۱ با افزایش مواجه شد و ما توانستیم بیش از ۳۰ میلیون تن فولاد تولید کنیم.

به گزارش بازار، وحید یعقوبی گفت: در سال ۱۴۰۰ تولید فولاد به علت محدودیت‌های شدید برق و گاز افت زیادی داشت و ما حدود ۲۸ میلیون تن فولاد را تولید کردیم، اما در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۲ میلیون تنی، تولید فولاد در کشور به ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید.

وی افزود: همچنین در سه ماهه نخست امسال افزایش تولید فولاد تداوم داشت و توانستیم به ۱۰ و ۵ دهم درصد افزایش تولید دست پیدا کنیم که پیش‌بینی می‌شود اگر امسال محدودیت‌های انرژی در صنعت فولاد به خوبی مدیریت شود، بتوانیم این تولید را به ۳۲ میلیون تن برسانیم.

مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به جایگاه تولید فولاد ایران اشاره کرد و گفت: طبق آمار انجمن جهانی فولاد، تا پایان سال ۲۰۲۲ در جایگاه دهم فولاد دنیا قرار داشته ایم که خوشبختانه با همتی که صنعت فولاد کشور داشته است، موفق شدیم در شش ماهه سال ۲۰۲۳ میلادی جایگاه هشتم تولید فولاد دنیا را کسب کنیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که اگر این آمار را تجمعی نگاه نکنیم و فقط تولید هر ماه را در نظر بگیریم در برخی از ماه‌ها حتی جایگاه هفتم تولید فولاد دنیا را هم توانسته‌ایم به دست بیاوریم که برای کشور موفقیت خوبی بوده و باید دقت کنیم که یکی از اهداف سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ این است که فولاد ایران در جایگاه هفتم دنیا قرار بگیرد.
یعقوبی گفت: شاید فولاد جزو معدود صنایع در کشور است که به سند چشم‌انداز دست پیدا می‌کند و ضروری است که زیرساخت‌های این صنعت نیز همسو و هم‌تراز با این توسعه‌ای که در صنعت فولاد اتفاق می‌افتد، زیرساخت‌هایی مانند انرژی، حمل و نقل و پشتیبانی هم افزایش پیدا کند.

کد خبر: ۲۳۴٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha