۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷
۷ هزار دستگاه اتوبوس زائران اربعین را جابجا خواهند کرد
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد؛

۷ هزار دستگاه اتوبوس زائران اربعین را جابجا خواهند کرد

ایلام- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به تمهیدات سازمان راهداری برای اربعین، گفت: هفت هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین قطعی شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی راهداری ایلام، داریوش امانی در بازدید از زیرساخت‌های منتهی به پایانه مرزی شهید سلیمانی (مهران) ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در زمینه زیرساخت جاده‌ای در مسیر ایلام - مهران افزود: یکی از نقاط پرترافیک در محور ایلام - مهران پروژه پل صلواتی است که هم اکنون این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد و بر اساس برآوردها تا دو هفته قبل از ایام اربعین حسینی این پروژه تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بیان کرد: پایانه برکت طبق تصمیمات ستاد اربعین در سال جاری به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای واگذار شده و در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون این پروژه فعال و کار آسفالت محوطه در حال انجام است و اقداماتی همچون نصب آبسرد کن، تامین و تجهیز خوابگاه رانندگان و محل استقرار استان‌های معین در حال تکمیل است.

امانی گفت: اقدامات خوبی در خود پایانه مرزی شهید سلیمانی نسبت به سال گذشته انجام شده است از جمله تعداد سایبان‌ها، تونل‌های سرد و تعداد گیت‌های ورودی و خروجی جهت سهولت در تردد زائران افزایش یافته است.

امانی با اشاره به پیش‌بینی تردد نزدیک به پنج میلیون زائر در ایام اربعین پیش رو و کمبود اتوبوس برای جابجایی زوار به مردم توصیه کرد: با توجه به کمبود ناوگان اتوبوسی تا حد امکان از خودروهای شخصی و با ظرفیت کامل استفاده کنند.

وی همچنین اظهار داشت: توصیه ما به زائران این است که سفرخود را همانند سال گذشته مدیریت کنند و زودتر به کشور بازگردند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه افزود: تمام تلاش ما بسیج کردن کلیه ناوگان اتوبوسی برای جابجایی زائران در ایام اربعین است که در این راستا هفت هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی قطعی شده است.

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور یادآور شد: همچنین از ظرفیت کارخانجات و صنایع بزرگ در زمینه تامین اتوبوس برای جابجایی زوار استفاده خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۴٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha