۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اصفهان را متحول می‌کند| تاثیر عملکرد بانک‌ها در مشکلات تولیدکنندگان
یک کارشناس اقتصادی:

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اصفهان را متحول می‌کند| تاثیر عملکرد بانک‌ها در مشکلات تولیدکنندگان

اصفهان - عبداللهی؛ استاد دانشگاه گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در اصفهان به عنوان یک منطقه استراتژیک می‌تواند نقطه عطفی در اقتصاد استان باشد.

حسن عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در اصفهان چند سال پیش توسط دولتمردان مطرح شد اما متاسفانه پیگیری نشد در صورتی که می توانست تحول بزرگی در اقتصاد اصفهان ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه البته شهرک های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی دو تعریف جداگانه و خاص دارند و برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ما نیاز به تسهیلات خاص برای ورود و خروج کالا داریم و باید قوانین ویژه مالیاتی داشته باشیم، بیان کرد: این در حالی است که اکنون شهرک های صنعتی چنین زیرساخت های قانونی را ندارند، البته اگر این اتفاق بیافتد، یکسری امکانات و تسهیلات برای شهرک ها قائل می شوند که تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی اصفهان دارد، اما نباید این موضوع فقط در حد شعار باشد و تا زمانی که ما زیرساخت های قانونی را نداشته باشیم، این مساله شعارگونه باقی خواهد ماند.

این استاد دانشگاه در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه با توجه به اینکه اصفهان قطب صنعتی کشور به شمار می رود، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی چه تاثیراتی بر روی صنعت اصفهان خواهد داشت گفت: اگر این اتفاق بیافتد و قوانین خاص جاری شود، بالتبع هوای تازه ای به صنعت اصفهان دمیده خواهد شد و در شریان های صنعت اصفهان خون تازه ای جریان می یابد، اما قبل از آن باید مشکلات صنعت ما رفع شود، مشکلاتی از جمله مالیات هایی که دست به گریبان صنعت شده است.

بدهی‌های معوق صنعتگران به بانک‌ها تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرد

وی ادامه داد: بدهی‌های معوق صنعتگران به بانک‌ها و همچنین مالیات بر ارزش افزوده که تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده است، باید به سمت و سوی درستی هدایت شود. من اعتقادی به توسعه صنعت اصفهان ندارم، بلکه این اعتقاد را دارم که همین صنعتی که اصفهان دارد را باید حفظ کرد، چرا که بنابر سخنان مقام معظم رهبری، باید در اصفهن با توجه به پتانسیل هایی که دارد به جای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرک های صنعتی آن، زیرساخت های صنعت سبز و گردشگری را ایجاد شود.

عبداللهی اضافه کرد: ایجاد این منطقه نمی تواند اصفهان را از سرمایه گریزی نجات بخشد، چون مردم دیگر سودی در صنعت نمی بینند و صنعتگران به دلیل نبود زیرساخت ها گرفتار شده اند، با توجه به اینکه خوردن پسوند برخوردار برپیشانی اصفهان باعث شده که این استان از دریافت هرگونه تسهیلات محروم باشد بنابراین ما باید به سمت فناوری های نوین و صادرات غیر نفتی روی بیاوریم و فرهنگ سرمایه گریزی را از اصفهان دور کنیم.

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در اصفهان به عنوان یک منطقه استراتژیک می تواند نقطه عطفی در اقتصاد اصفهان باشد به بازار گفت: شهرک های صنعتی در اصفهان می تواند به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود اما این در صورتی است که زیرساخت ها آماده باشد.

کد خبر: ۲۳۴٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha