۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
برقراری خط ترانزیتی دریایی و زمینی میان ایران و سوریه
وزیر اقتصاد و تجارت سوریه اعلام کرد

برقراری خط ترانزیتی دریایی و زمینی میان ایران و سوریه

الخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت سوریه گفت: خط ترانزیتی دریایی و زمینی در حال حاضر بین دو کشور ایران و سوریه برقرار است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت سوریه در جلسه افتتاحیه کمیته پیگیری اسناد و تفاهمات سفر رئیس جمهور به دمشق، انجام سفر روز گذشته هیئت سوری به ایران را تکلیفی از سوی رئیس جمهور دانست و گفت: گام‌های خوبی در طی دو ماه گذشته در حوزه‌های بانکی، بیمه‌ای، حمل‌ونقل، تجارت آزاد و گردشگری برداشته شده است بنابراین از تلاش‌ میان دو دولت، مجموعه‌ها و شرکت‌های خصوصی ایرانی و وزیر راه و شهرسازی ایران که رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه است تشکر می‌کنیم.

او با بیان اینکه این سفر با هدف پیگیری و اجرای مباحث و توافقات انجام شده در سفر رییس جمهور ایران به سوریه انجام شده است تا مباحث مرتبط و همکاری‌های اقتصادی در همه زمینه‌ها را به سرانجام برسانیم ادامه داد: علاوه بر اینکه اسناد به امضا رسیده بین دو کشور در سفر رییس جمهوری ایران به سوریه را پیگیری می‌کنیم که به اجرا برسند بلکه مذاکرات و تقاضاهای دو طرف در خصوص موضوعات مختلف که سند امضا شده نبوده هم در دستور کار پیگیری‌های سوریه است.

در خصوص حمل و نقل کالا مشکلاتی وجود دارد و تاخیراتی در حمل و نقل زمینی کالا در کشور عراق مواجه هستیم که موضوعاتی در این باره را مطرح کرده‌ایم

وی با تاکید بر اینکه امید است این پیگیریها و آنچه بدست می‌آید در راستای مصالح و منافع دو کشور باشد خاطر نشان کرد: در خصوص حمل و نقل کالا مشکلاتی وجود دارد و تاخیراتی در حمل و نقل زمینی کالا در کشور عراق مواجه هستیم که موضوعاتی در این باره را مطرح کرده‌ایم اما نکته مهم این است که در حال حاضر خط ترانزیتی دریایی و زمینی بین دو کشور برقرار است.

سامر الخلیل ادامه داد: جلسه مفصلی در حوزه همکاری‌های اقتصادی دو طرف داشتیم و امروز هم مباحث مختلفی درباره همه حوزه‌های همکاری و ظرفیت‌های دو کشور در این زمینه مطرح شد. همکاری‌هایی در زمینه تاسیس شرکت بیمه مشترک میان ایران و سوریه انجام شده است. البته در حوزه گردشگری و تجارت آزاد توافقات خوبی شده است که جا دارد از همه تشکر کنیم.

کد خبر: ۲۳۴٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha