توسعه روابط ایران و سوریه در حوزه ارتباطات
دیدار وزرای ارتباطات دو کشور تاکید شد

توسعه روابط ایران و سوریه در حوزه ارتباطات

در دیدار وزرای ارتباطات ایران و سوریه، زمینه همکاری‌های مشترک دو کشور و توسعه روابط در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و بازارسازی برای شرکت‌های فناور ایرانی در سوریه بررسی شد.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) در دفتر کار خود میزبان «ایاد الخطیب» وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری عربی سوریه بود.

در این دیدار دو طرف ضمن بررسی توافقات دو کشور در زمینه توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر اجرایی کردن یادداشت تفاهم امضا شده وزرای ارتباطات دو کشور در جریان سفر اردیبهشت‌ماه رئیس‌جمهوری ایران به سوریه تأکید کردند.

همچنین در این دیدار یک‌بار دیگر توافقات پیشین در زمینه حضور شرکت‌های خصوصی ایرانی فعال در حوزه تجهیزات و خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت.

افزایش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه در زمینه پلتفرمی، دولت الکترونیکی و صنعت فضایی از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ایاد الخطیب وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری عربی سوریه که به همراه هیئت سوری به ریاست محمد سامر خلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی به کشورمان سفر کرده است در ادامه سفر خود فردا در نشستی به میزبانی میثم عابدی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و با حضور شرکت‌های خصوصی ایرانی با حوزه کاری و توانمندی‌های این شرکت‌ها و زمینه ورود آن‌ها به بازار سوریه را بررسی خواهد کرد.

آشنایی با توانمندی‌های صنعت فضایی جمهوری اسلامی و شرکت‌های خصوصی فعال در این حوزه که به ارائه خدمات فضایی می‌پردازند در نشستی مشترک به میزبانی حسن سالاریه، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران از دیگر برنامه‌های سفر وزیر فناوری و تکنولوژی سوریه به ایران است.

کد خبر: ۲۳۴٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha