۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
اختصاص۵۰ هزار میلیارد تومان به آسیب دیدگان کرونا در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد؛

اختصاص۵۰ هزار میلیارد تومان به آسیب دیدگان کرونا در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

اسلامشهر- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان به آسیب دیدگان کرونا در سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر مونسان، بعد از ظهر سه شنبه با حضور در شهرستان اسلامشهر که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی و به منظور افتتاح واحدهای صنایع دستی در حوزه فرش دستباف و صنایع چوبی وابسته انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در زمان کرونا با وجود مشکلات دولت در بحث مالی۵۰ هزار میلیارد تومان به آسیب دیدگان کرونا در سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختصاص یافته است.

مونسان با بیان اینکه صنایع دستی تنها بخشی از موارد مورد حمایت دولت در زمان کرونا بود که فروش آن نیز تحت حمایت قرار گرفته است گفت: هنرمندان عرصه صنایع دستی می توانند از این مزایا و تسهیلات بهره مند شوند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه طرح تجاری سازی صنایع دستی رو به رشد است، افزود: در حال حاضر می بینیم که محصولات با کیفیت ایرانی در قلب اروپا با قیمت خوب به فروش می رسند.

مونسان با اشاره به اینکه نگاه ما به صنایع و آثار صنایع دستی عقب ماندگی بود گفت: با رفتن به سوی هنرهای اروپایی دریافتیم که هنر اسلامی ایرانی جایگاه ویژه ای دارد.

وی بیان داشت: تمام تلاشمان را به خدمت گرفته ایم تا بازار صنایع دستی ایران بزرگ شود که این موضوع یکی از مزیت‌های ظرفیت داخلی کشور است که هیچ موردی اعم از ورشکستگی و بحران بر آن مؤثر نیست.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یکی از معضلات صنایع دستی این بود که هنرمندان به طور جدا و واحدهای کوچک با آن کار می‌کردند و نیاز بود که سرمایه گذارانی در عرصه حاضر شوند و هنرمندان و واحدهای کوچک را کنار یکدیگر قرار دهند تا با ایجاد هم افزایی شرایط بهتر و متناسب با سلیقه بازار ارائه شود.

کد خبر: ۲۳٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha