۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک های استان سمنان ابلاغ شد
رئیس صمت استان سمنان در گفتگو با بازار:

پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک های استان سمنان ابلاغ شد

سمنان- احمدی، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان از ابلاغ پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ اشتغال و تولید به بانک های عامل استان از منابع ۱۴۰۱ خبر داد.

یادگار احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه در آخرین نشست رفع موانع تولید استان سمنان با حضور دستگاه های عضو مشکلات پنج واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت، بیان کرد: عمده مشکلات این واحد ها تامین نقدینگی بود.

وی با بیان اینکه مشکلات مطروحه توسط کارخانه ها و واحد های تولیدی در کمیته های تخصصی ستاد رونق تولید استان سمنان مورد بررسی قرار می گیرد، افزود: برای این پنج واحد نیز این اتفاق رخ داده و برخی از آنها برای دریافت تسهیلات به بانک ارجاع شدند.

نظارت بر روند اعطای تسهیلات

رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه تسهیلات اعطایی از سوی بانک ها مورد نظارت کارگروه رونق تولید استان قرار می گیرد، گفت: هدف از این نظارت ها این است که از انحرافات جلوگیری و تسهیلات راستی آزمایی شود.

احمدی با بیان اینکه تلاش داریم تا تسهیلات بانکی دور از انحرافات باشد و دقیقاً در همان نقطه ای که مشکل است، پرداخت و هزینه شود، بیان داشت: پرداخت تسهیلات اگر در جای خودش صورت گیرد، می تواند بر تولید و اشتغال موثر باشد.

وی با بیان اینکه دو طرح از مجموعه صنایع تبدیلی و تولیدی جهاد کشاورزی برای دریافت تسهیلات روز گذشته به بانک معرفی شده است، افزود: از دو طرح مجموعاً قرار است بر طبق مصوبه ستاد رونق تولید استان سمنان، ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت کنند.

پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغال و تولید

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سمنان با بیان اینکه این میزان تسهیلات مقرر شد از سوی بانک ملی پرداخت شود، ابراز داشت: راه اندازی این صنایع تبدیلی می تواند اشتغال خوبی را نیز برای استان به دنبال داشته باشد.

احمدی با بیان اینکه درباره تسهیلات تبصره ۱۸ و ماده ۱۶ شامل اعطای تسهیلات بانکی برای اشتغال و تولید نیز در کارگروه رونق تولید استان سمنان بحث شد، تاکید داشت: اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک های عامل استان سمنان برای پرداخت ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات ابلاغی فعلا از منابع ۱۴۰۱ هستند و امیدواریم کم کم تسهیلات سال ۱۴۰۲ نیز ابلاغ شود، گفت: در کارگروه رونق تولید استان مقرر شده تا دستگاه های اجرایی طرح های قابل پرداخت تسهیلات را به صورت کارشناسی بررسی و مصوب کنند.

بررسی طرح ها در کارگروه های تخصصی

رئیس سازمان صمت استان سمنان گفت: برای بررسی طرح ها، کارگروه های ذیل کارگروه اصلی رونق تولید و رفع موانع استان، دست به کار شده اند تا بتوانیم به درستی طرح ها را کارشناسی و بررسی کنیم.

احمدی با بیان اینکه این کارگروه ها طرح ها را برای دریافت تسهیلات به بانک ارجاع می دهند، گفت: این بررسی ها برای آن است که طرح شسته رفته ای به بانک برود تا بتوانیم با پرداخت تسهیلات، در اشتغال و تولید استان تاثیر مثبتی بگذاریم.

وی افزود: یکی دیگر از مباحثی که در کارگروه رونق تولید استان سمنان مطرح شده، مقوله امهال تسهیلات بانکی به خصوص دامدار کارت است لذا قرار شد بانک کشاورزی مقرر شد که هفت و نیم درصد از اصل تسهیلات را بعلاوه سود را از دامداران دریافت کند و اصل تسهیلات را مشمول مهلت کند تا دامداران بتوانند به موقع پرداخت اقساط و سر رسید را داشته باشند.

رئیس سازمان صمت استان سمنان گفت: این امهال در واقع برای دامداران و بهره برداران بخش کشاورزی به این دلیل صورت گرفته تا مهلتی داشته باشند تا به یک گردش مالی دست یابند تا بتوانند اقساط خود را پرداخت کنند.

کد خبر: ۲۳۴٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha