۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
خط پروازی و دریایی بین مازندران و فدراسیون روسیه ایجاد می شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران:

خط پروازی و دریایی بین مازندران و فدراسیون روسیه ایجاد می شود

ساری- فتح الله پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران به تشریح دستاوردهای سفر هیئت تجاری به روسیه پرداخت و گفت: ایجاد خط پروازی و دریایی بین مازندران و فدراسیون روسیه از جمله برنامه ها است.

فرج الله فتح الله پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به سفر هیئت تجاری و اقتصادی استان به روسیه اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت‌های صادرکننده ایران با فروشگاههای زنجیره‌ای بزرگ روسیه همچون مگنت قرارداد دارند و بایستی محصولات سالم و در زمان مشخصی تحویل بگیرند، برای جلوگیری از فساد این کالاها، مقرر شد گمرکات روسیه ارائه خدمات گمرکی را در روزهای تعطیل شنبه و یکشنبه نیز ارائه دهد.

وی اظهار داشت: همچنین باید کالاهای غذایی فاسدشدنی زمانی که به بنادر روسیه می‌رسد در کمترین زمان ممکن ترخیص شوند زیرا در حال حاضر در بنادر ماخاچ کالا و آستراخان این مشکلات وجود دارد در حالی که در مسکو چنین مشکلی نیست.

وی ادامه داد: با توجه به موضوع شرکت‌های خط سبز که در آن شرکت‌های دوطرف بایستی استانداردهای مورد نظر طرفین را مطابق با مستنداتی رعایت کنند و از سوی کشورها رتبه بندی می‌شوند، مقرر شد این موضوع سریعاً عملیاتی شود.

تسریع در تردد کامیون های حامل مواد غذایی

فتح الله پور، تسریع در تردد و عبور کامیون های حامل مواد غذایی و فاسدشدنی در گمرکات روسیه را خواستار شد و گفت: این کالاها باید زودتر از کالاهای دیگری که فاسدشدنی نیست ترخیص شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، اعمال تعرفه ترجیحی برای کالاهای صادراتی ایران به روسیه در راستای تعرفه ترجیحی کشورهای اوراسیا، رفع مشکل محدودیت‌های تردد در مرزهای مشترک آذربایجان و روسیه برای تردد روزانه کامیون های ایران برای ورود به خاک روسیه را ضروری دانست.

وی گفت: با توجه به امضای یادداشت تفاهم سه‌جانبه تسهیل ترانزیت بین گمرکات جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان در سال ۱۴۰۱، گمرکات سه کشور تفاهم‌نامه‌ای برای تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی به امضا برسانند تا از تاخیر در حمل و نقل کالاها جلوگیری شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران ادامه داد: در حوزه گردشگری مقرر شد رویداد گردشگری در مهرماه سال ۱۴۰۲ در استان مازندران با حضور فعالان گردشگری و سفرای دو کشور ایران و روسیه برای معرفی ظرفیت‌های این استان برگزار شود.

فتح الله پور افزود: همچنین ایجاد خط پروازی بین فدراسیون روسیه و مازندران و نیز ایجاد خط دریایی با توجه به اینکه ساخت کشتی مسافربری در حال ساخت طی ماه‌های آینده در آستراخان به بهره برداری خواهد رسید و پیشنهاد شد کارت‌های اعتباری بانکی از سوی بانکهای دو کشور برای گردشگران ارائه شود.

وی تصریح کرد: همکاری در موضوع حمل و نقل و ترانزیت و ایجاد خط مستقیم کشتیرانی و خط هوایی بین مازندران و آستراخان و سایر مناطق روسیه در حوزه حمل کالا از دیگر تفاهمات بوده است.

کد خبر: ۲۳۴٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha