۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در استان گلستان تقویت شود
نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی:

صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در استان گلستان تقویت شود

گرگان- نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: استان گلستان در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی بسیار ضعیف است و باید این بخش تقویت شود.

به گزارش خبرنگار بازار، رحمت الله نوروزی صبح دوشنبه در نخستین جلسه کمیسیون صنایع، معادن و انرژی اتاق بازرگانی گرگان اظهار کرد: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی می تواند اتاق فکر مسئولان اجرایی و مجمع نمایندگان استان باشد.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی افزود: گلستان باتوجه به ظرفیت های چشمگیری که دارد نتوانسته به طور شایسته در حوزه صنعت جایگاه مناسبی داشته باشد.

نوروزی با بیان این نکته که بخش دولتی باید همراه بخش خصوصی باشد، یادآورشد: برای شکوفایی ظرفیت ها و ارتقای اوضاع اقتصادی استان باید مسئولان اجرایی در کنار فعالان اقتصادی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در رفع معضلات اقتصادی استان بخش خصوصی نقش موثزی دارد و می تواند با ارائه راهکار این چالش ها را از پیش روی بردارد.

نوروزی با اشاره به این موضوع که ایجاد اشتغال یکی از ارکان اصلی اقتصاد است، یادآورشد: اگر چالش های بخش خصوصی از میان برداشته شود می توان در حوزه ایجاد اشتغال قدمی جدی برداشت.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به سفر قریب الوقوع ریاست جمهور به گلستان باید از این ظرفیت برای رفع خواسته ها و برنامه های بخش صنعت استان استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: برای تقویت شرایط صنایع و ارتقا زیرساخت ها باید به جمع بندی چالش ها بپردازیم و برای رفع آن، مطالبه همه جانبه داشته باشیم.

به گفته نوروزی، با اینکه گلستان حدود ۲۰ سال از مازندان جدا شده است اما فقط ۲۰ درصد صنایع را دارد که این میزان دربرابر پتانسیل های استان بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه گلستان یکی از قطب های کشاورزی در کشور است، خاطرنشان کرد: استان در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بسیار ضعیف است و باید در این بخش تقویت شود.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نبود سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و عدم همکاری بانک ها با تولیدکننده تنها بخشی از چالش هایی است که تولیدکنندگان با آن مواجه هستند.

کد خبر: ۲۳۴٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha