۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
رشد ۴۸ درصدی صادرات از پایانه مرزی میرجاوه
مدیرکل حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان خبر داد:

رشد ۴۸ درصدی صادرات از پایانه مرزی میرجاوه

زاهدان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:طی سه ماهه اول امسال ۳۲۱ هزار و ۸۰ تن کالا از پایانه مرزی میرجاوه صادر شده که رشد ۴۸ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان، کرد در این خصوص اظهار داشت: ۳۲۱ هزار و ۸۰ تن کالا توسط۱۳ هزارو ۷۴۳ دستگاه کامیون طی سه ماهه سالجاری از پایانه مرزی میرجاوه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت نیز حجم واردات از پایانه مرزی میرجاوه ۵۷ هزارو ۷۲۲ تن و مجموع ترانزیت ورودی و خروجی از این پایانه ۱۵۶ هزار و ۵۰۵ تن کالا بوده است.

کرد تصریح کرد: گاز مایع و هیدروکربن عمده کالاهای صادراتی از پایانه مرزی میرجاوه را تشکیل می دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: روزانه به طور متوسط ۳۱۴ دستگاه کامیون از این پایانه مرزی تردد می کنند.

کرد افزود: موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب پایانه‌ مرزی میرجاوه به لحاظ همجواری با کشور پاکستان و مرز گسترده آبی در کرانه اقیانوس هند، قابلیت های اقتصادی مطلوبی را در بازرگانی ملی و صنعت حمل و نقل در استان ایجاد کرده که ماحصل آن مبادلات تجاری با کشورهای منطقه است.

کد خبر: ۲۳۴٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha