۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۴
آینده‌نگری بهتر با ابلاغ حداقل الزامات افشای اطلاعات شرکت‌های بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

آینده‌نگری بهتر با ابلاغ حداقل الزامات افشای اطلاعات شرکت‌های بازار سرمایه

در صورتی که مشاوران سرمایه‌گذاری (شرکت‌های سرمایه‌گذاری دارای مجوز) در کنار شرکت‌ها فعال شوند با توجه به تخصصی که دارند می‌توانند موضوعاتی پیرامون بودجه‌ریزی و پیش‌بینی سود را پیاده‌سازی کنند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، علی اسکینی کارشناس بازار سرمایه در خصوص مکمل‌های گزارش تفسیری ناشران گفت: تا پیش از سال۹۶ شرکت‌ها پیش‌بینی سود خود را منتشر و یکسری تعدیلات را انجام می‌دادند. از سال ۹۶ به بعد فرم‌هایی تحت عنوان گزارش تفسیری مدیریت اضافه شد و صرفا شرکت‌ها اقدام به انتشار اطلاعات گذشته‌نگر می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با توجه به الزاماتی که به شرکت‌ها ارائه شد، یکسری اطلاعات آینده‌نگر هم به گزارشات افزوده شد، اظهار کرد: شرکت‌ها برای ارائه گزارش، اطلاعات کاملی را ندارند و بسیاری از اوقات از اطلاعات گذشته استفاده می‌کنند، در حال حاضر صرفا EPS و اعداد اعلام نمی‌شود اما احتمال اینکه شرکت‌ها به طور رسمی یک سود را همانند گذشته اعلام کنند هم وجود ندارد.

به گفته اسکینی؛ با توجه به تعدد متغیرها شاید شرکت‌ها به طور دقیق نتوانند اطلاعات را منعکس کنند اما اقدامات شایسته سازمان بورس منجر به این شده که اطلاعات خوبی از شرکت‌ها دریافت شود.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: فرم‌های گزارش تفسیری و گزارش فعالیت هیات مدیره شرکت‌ها با توجه به تغییراتی که داشت، اطلاعات بیشتری از دوره‌ای آتی منتشر خواهد شد.

اسکینی درباره بهترین راهبرد برای افزایش میزان اثرگذاری گزارش‌های تفسیری تصریح کرد: در صورتی که مشاوران سرمایه‌گذاری (شرکت‌های سرمایه‌گذاری دارای مجوز) در کنار شرکت‌ها فعال شوند با توجه به تخصصی که دارند می‌توانند موضوعاتی پیرامون بودجه‌ریزی و پیش‌بینی سود را پیاده‌سازی کنند.

وی افزود: برگزاری جلسات کنفرانس هر ۳ ماه یک بار از سوی شرکت‌ها در راستای پاسخگویی به سرمایه‌گذاران نیز اقدامی مهم ارزیابی می‌شود.

کد خبر: ۲۳۴٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha