۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۳
۱۳۳۰ میلیارد تومان مطالبات گندمکاران اردبیلی پرداخت شد
مدیرکل غله اردبیل:

۱۳۳۰ میلیارد تومان مطالبات گندمکاران اردبیلی پرداخت شد

اردبیل- نوبخت، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی اردبیل گفت: تاکنون یک هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان مطالبه گندمکاران استان با ثبت اطلاعات آنها واریز شده است.

علی نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: عملیات خرید گندم در قالب ۴۴ مرکز و از ۱۲ خردادماه به برداشت گندم از شمال استان اردبیل آغاز شده و عملیات برداشت و خرید در این مناطق به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۷۵ هزار تن گندم در استان اردبیل خریداری شده است، خاطرنشان کرد: ارزش خرید گندم بیش از ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان بوده که یک هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان آن تا اوایل تیرماه با ثبت اطلاعات در سامانه یکپارچه پرداخت شده است.

گندمکاران از برداشت محصول با رطوبت بالا خودداری کنند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل افزود: نرخ پرداختی برای کشاورزان با ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه شده که قرار است مابه التفاوت این مبلغ که تا ۱۵ هزار تومان بوده از سوی دولت واریز شود.

نوبخت تصریح کرد: در محاسبه قیمت جدید جایزه تحویل به دولت و نرخ کود و سم محاسبه شده تا برای کشاورزان به نرخ ۱۵ هزار تومان واریزی به ازای هر کیلوگرم به حساب زارعین واریز شود.

وی گفت: ۱۱ هزار و ۱۹۹ کشاورز به مراکز خرید مراجعه کرده اند و برای آنها ۲۶ هزار و ۵۷ رسید صادر شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل با بیان اینکه در مرکز و جنوب استان اردبیل کار خرید گندم همچنان ادامه دارد، گفت: مراکز خرید تا پایان شهریورماه دایر خواهند بود تا ما گندم کشاورزان را تا آخرین کیلو خرید کنیم.

نوبخت ادامه داد: به رغم آسیب ۱۰۰ درصدی خشکسالی به زمین های زراعی دیم کیفیت تولید گندم در اراضی آبی به حدی مناسب بوده که به ازای هر هکتار ۶ تا ۷ تن برداشت محصول انجام شده است.

وی از گندمکاران مرکز و جنوب استان اردبیل خواست؛ از تعجیل در برداشت محصول و تحویل گندم با رطوبت بالا خودداری کنند چرا که این امر فسادپذیری محصول را بالا می برد.

۳۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی گندم اردبیل

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی اردبیل اظهار کرد: بالاترین میزان تولید گندم و تحویل آن در بیله سوار با ۷۷ هزار تن به ثبت رسیده و ما ۲۱ هزار تن محصول را نیز از کشت و صنعت خریداری کردیم اما در سامانه خرید ثبت نشده است.

نوبخت خاطرنشان کرد: امسال قیمت خرید تضمینی بالاتر از فروش آزاد محصول بوده و کمتر کشاورزی را سراغ داریم که محصول خود را به خارج از این سامانه تحویل می دهد.

وی ظرفیت ذخیره سازی گندم را ۳۵۰ هزار تن در سطح استان اردبیل اعلام کرد و گفت: بانک کشاورزی متولی پرداخت مبلغ گندمکاران است که پیش بینی می کنیم به میزان سال گذشته که ۲۵۲ هزار تن گندم خریداری شده بود امسال خرید گندم را در استان شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۳۴٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha