۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
چطور می توان از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال سود گرفت؟

چطور می توان از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال سود گرفت؟

بسیاری از افراد نمی‌دانند یکی از بهترین راه‌های کسب سود از بازارهای ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت است.

چطور می توان از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال سود گرفت؟

بسیاری از افراد نمی‌دانند یکی از بهترین راه‌های کسب سود از بازارهای ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت است. نوسانات قیمت ارزدیجیتال این امکان را برای معامله‌گران فراهم کرده تا در کوتاه‌ترین زمان به درآمدی مناسب برسند. خوشبختانه روش‌های زیادی هم برای کسب سود لحظه‌ای از ارزهای دیجیتال وجود دارد که افراد می‌توانند با توجه به آن‌ها سرمایه‌گذاری مناسب داشته باشند. پیش ازاینکه بهترین استراتژی‌های کسب سود از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال را نام ببریم، به یک نکته توجه داشته باشید؛ اغلب در استراتژی‌های کوتاه‌مدت نباید انتظار کسب سود بالا داشت. پس اگر می‌خواهید از این موارد استفاده کنید، در نظر داشته باشید که قرار نیست سودهای کلان به دست بیاورید.

چرا قیمت ارز دیجیتال همیشه در نوسان است؟

متاسفانه هنوز هیچ پاسخ دقیقی برای این سوال که «چرا ارزهای دیجیتال به این اندازه نوسان دارند؟» وجود ندارد! ارزهای دیجیتال هنوز در مرحله نوپایی هستند و هیچکس تابه‌حال نتوانسته به دلیل اصلی این نوسانات پی ببرد. از طرف دیگر سرمایه‌گذاران دائما در حال آزمایش‌های شدید این ارزها هستند تا بتوانند به علت اصلی نوسان قیمت ارز دیجیتال پی ببرند. همه این موارد باعث شده است ارزهای دیجیتال همیشه در نوسان قیمتی باشند. اما می‌توان گفت که عواملی شناسائی شده اند که بر قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر گذار هستند. پیشنهاد می‌کنیم که برای مطالعه دقیق این موضوع مقاله "عوامل موثر بر نوسانات قیمت ارز دیجیتال" مطالعه کنید.

چطور برای کسب سود از نوسانات قیمتی، بازار ارز دیجیتال را به صورت اصولی تحلیل کنیم؟

به صورت کلی سرمایه‌گذاران برای تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال از روش تحلیل بنیادی (FA) استفاده می‌کنند. این روش تحلیل به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا متوجه شوند یک ارز بیش از حد قیمت‌گذاری شده یا کم‌تر از ارزش واقعی‌اش قیمت دارد؛ درنهایت آن‌ها می‌توانند با توجه به نتیجه نهایی که به دست آوردند، استراتژی درست را به کار ببرند.

هرچند که معامله روی ارزهای دیجیتال، شبیه به معامله روی سازمان‌های سنتی نیست؛ زیرا در نهایت معامله‌گر، هرچقدر هم اطلاعات داشته باشد، بازهم مجبور است با حدس و گمان پیش رود. چند عامل مهم وجود دارد که هر سرمایه‌گذار می‌تواند با توجه به آن‌ها از نوسانات قیمت ارز دیجیتال سود بیشتری کسب کند. این عوامل عبارت‌اند از:

  • تحلیل بازار هدف

  • میزان تقاضا

  • نحوه انتشار و توسعه

  • مقایسه رقبا

  • ارزش بازار

  • انجمن و نظرات

  • وضعیت کاربران فعال

  • نقدینگی و حجم آئین‌نامه

مهم‌ترین دلایل نوسان قیمتی ارزهای دیجیتال

معامله‌گران می‌توانند با توجه به عواملی که بر نوسان قیمتی ارزهای دیجیتال نقش دارند، نتایج بهتری از معاملات خود کسب کنند؛ به خصوص اگر هدف آن‌ها کسب سود لحظه‌ای باشد، آشنایی با این عوامل اهمیت بالایی پیدا می‌کند.

ارزش فرضی

قیمت ارز دیجیتال تنها با توجه به شرایط بازار تعیین می‌شود؛ برای مثال اگر زمانی متوجه شدید که شرکت‌های معتبر درحال سرمایه‌گذاری بر یک ارز دیجیتال خاص هستند، احتمالا به زودی قیمت آن ارز افزایش می‌یابد. این موضوع می‌تواند یک سرنخ برای تریدرها باشد؛ به شرط اینکه از موقعیت‌های خود به درستی استفاده کنند.

کاهش یا افزایش قیمت ارز فیات

عامل دیگری که می‌تواند بر قیمت ارز دیجیتال موثر باشد، شرایط قیمتی ارزهای فیات است. اگر زمانی ارزش ارزهای فیات کاهش یا افزایش یافت، ارزهای دیجیتال هم، همزمان کاهش یا افزایش قیمت دارند؛ به همین دلیل باید تشخیص دهید که وقت سرمایه‌گذاری رسیده یا بدترین زمان برای این کار است.

قیمت ارزهای دیجیتال

افزایش تقاضا

افزایش تقاضای بیشتر نیز یکی از عواملی است که موجب نوسان قیمتی ارزهای دیجیتال می‌شود؛ هرچه تقاضا بیشتر شود، قیمت ارز نیز بیشتر می‌شود. با توجه به این نکات می‌توانید از معامله‌های لحظه‌ای خود سود بیشتری کسب کنید.

بهترین استراتژی‌های کسب سود لحظه‌ای از ارزهای دیجیتال

چند استراتژی وجود دارد که اغلب معامله‌گران از آن‌ها برای کسب سود در زمان نوسان قیمتی ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. این استراتژی‌ها شامل کل لیست ارز دیجیتال می‌شود. در ادامه آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

معامله روزانه ارزهای دیجیتال

یکی از بهترین استراتژی‌ها برای کسب سود لحظه‌ای از ارزهای دیجیتال، استراتژی معامله روزانه است. طبق این استراتژی، معامله‌گر در یک روز ارز مورد نظر خود را خریداری می‌کند و تا روز بعد نیز آن را می‌فروشد. البته این استراتژی برای هر تریدری مناسب نیست؛ زیرا اغلب معامله‌گران به دلیل ناآگاهی در آن ضرر می‌کنند، تنها تریدرهای حرفه‌ای امکان انجان این استراتژی را دارند.

استراتژی HFT

یک استراتژی دیگر برای کسب سود در زمان نوسان قیمتی ارزهای دیجیتال، معامله با نوسانات (HFT) است. باید بدانید این استراتژی مخصوص افراد حرفه‌ای است و استفاده از آن به تریدرهای مبتدی توصیه نمی‌شود.

طبق این استراتژی، معامله‌گر یک‌سری ربات و الگوریتم خاص را ایجاد می‌کند که می‌تواند یک ارز دیجیتال را به سرعت خرید و فروش کند تا سودی هرچند کم، عاید معامله‌گر شود.

خرید و نگهداری ارز دیجیتال

این استراتژی بیشتر از اینکه برای کوتاه‌مدت قابل اجرا باشد، یک نگاه بلندمدت است. به صورت کلی با توجه پیشینه ارزهای دیجیتال می‌توانید به این موضوع پی ببرید که قیمت همه آن‌ها در بلندمدت، تغییر زیادی نداشته و تقریبا همیشه در رشد بوده‌اند. این موضوع می‌تواند باعث ایجاد یک نگاه بلندمدت شود. درواقع معامله‌گران طبق این استراتژی می‌توانند با تحقیق و جستجو کافی یک ارز مناسب را خریداری کنند و آن را برای بلندمدت نگهدارند؛ به این صورت می‌توانند به جای کسب سود اندک، یک نتیجه بسیار عالی دریافت کنند. به خاطر داشته باشید این استراتژی ریسک‌پذیری بالایی می‌خواهد، پس با تحقیق و جستجوی کامل وارد آن شوید. این استراتژی به خصوص برای خرید ارز کریپتو بسیار مناسب است.

چطور می توان از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال سود گرفت؟

استراتژی اسکالپینگ

استراتژی دیگری که معامله‌گران می‌توانند در زمان نوسان قیمت ارز دیجیتال به کار ببرند و سود مناسب کسب کنند، اسکالپینگ نام دارد. طبق این استراتژی، تریدرها در ابتدا یک لیست از ارزهای دیجیتال مورد نظر خود تهیه و تاریخچه حجم سود آن را بررسی می‌کنند؛ سپس با توجه به این اطلاعات تصمیم می‌گیرند که ارز را خریداری کنند یا خیر. این استراتژی نیز، ریسک بالایی دارد و تنها مناسب افراد بسیار حرفه‌ای است.

کد خبر: ۲۳۴٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha