۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲
سالانه ۸۰۰ هزار تن کسری برنج داریم
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس:

سالانه ۸۰۰ هزار تن کسری برنج داریم

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس، میزان کسری برنج مورد نیاز کشور را ۸۰۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: واردات راهکار حل تامین محصولات غذایی نیست.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که ۸۵ درصد از محصولات کشور را تامین می‌کنیم، گفت: متاسفانه کشاورزان این روزها در شرایط سختی قرار دارند و قیمت برنج به حدود نصف رسیده است.

وی افزود: این در حالی است که تورم و هزینه‌های تولید همچنان بالاست و نسبت به افزایش بهره‌وری اقدام نشده است.

وی گفت: دولت برای تامین نیاز بازار بیش از ۲ میلیون تن برنج وارد می‌کند در حالی که این میزان مورد نیاز نیست.

زارعی با اظهار این که برای واردات برنج به راحتی تامین ارز می‌شود، گفت: چرا مصوبه شورای قیمت گذاری که مصوبه مجلس است، توجه نمی‌شود و امروز شالی کار در کنار انبار برنج ناله می‌زند و کسی برنج وی را نمی‌خرد و باید در این زمینه پاسخگو بود.

این نماینده مجلس با بیان این که یک سوم هزینه تبدیل و مولدسازی دارایی‌ها در حوزه تامین مسائل غذای کشور هزینه شود، گفت: زیرا واردات راهکار حل محصولات محصولات غذایی نیست و با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز مغایرت دارد.

وی با بیان اینکه میزان مورد نیاز برنج در کشور ۳ میلیون تن است که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن را در داخل تولید می‌کنیم، گفت: ۸۰۰ هزار تن کسری و نیاز را می توانیم با افزایش بهره‌وری و میزان برداشت در عرض ۳ سال تامین کنیم.

کد خبر: ۲۳۴٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha