۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
۲۸ مرکز خرید گندم در استان سمنان ساماندهی شد/ آغاز خرید از گرمسار
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی سمنان:

۲۸ مرکز خرید گندم در استان سمنان ساماندهی شد/ آغاز خرید از گرمسار

سمنان- منوچهری، مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی سمنان با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم استان از شهرستان گرمسار گفت: در حال حاضر ۲۸ مرکز خرید گندم در سراسر استان ساماندهی شده است.

محمدباقر منوچهری در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه خرید تضمینی گندم از ۱۳ خردادماه در گرمسار و آرادان آغازشده است، اظهار داشت: با آغاز فصل گرما در شرایط جوی مناسب محصول گندم در مزارع سایر شهرستان‌های استان سمنان نیز برداشت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برداشت این محصول در مناطق شمالی استان سمنان در اواخر مردادماه پایان می‌یابد، افزود: به‌تبع این امر خرید تضمینی گندم تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

افزایش ۸۰۰ تومانی قیمت خرید تضمینی گندم
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی سمنان با اشاره به اینکه در گرمسار و آرادان پنج مرکز خرید ساماندهی شده است، گفت: در سال جاری ۲۸ مرکز خرید گندم در سطح استان سمنان ساماندهی شده و آماده دریافت گندم از کشاورزان هستند.

منوچهری درباره قیمت خرید گندم که از سوی دولت مصوب شده است، گفت: سال گذشته قیمت مصوب خرید یک هزار و ۷۰۰ تومان بود که در سال جاری این رقم به دو هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه افزایش چشمگیری در مبلغ مصوب دولت در این راستا ایجادشده است، اضافه کرد: این در حالی است که کشاورزان با توجه به هزینه‌های بالای تولید از نرخ مصوب دولتی در خرید تضمینی گندم ناراضی هستند.

میامی بیشترین سهم را در میزان تولید و تحویل گندم دارد
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی سمنان بابیان اینکه امکان افزایش این نرخ در سطح استان وجود ندارد، یادآور شد: سال گذشته ۸۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری‌شد و در سال جاری با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب و افزایش سطح زیر کشت پیش‌بینی می‌شود ۹۰ هزار تن گندم مصرفی از کشاورزان استان خریداری شود.

منوچهری با بیان اینکه در سال جاری پیش‌بینی می‌شود ۱۱۵ تن گندم در سطح استان سمنان تولید شود، گفت: طی سال گذشته میامی بیشترین سهم را در تولید و تحویل گندم به خود اختصاص داد و بعدازآن گرمسار در رتبه دوم قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه تمام مطالبات کشاورزان در حوزه خرید تضمینی گندم سال گذشته تا پایان شهریورماه ۹۸ پرداخت شد، ابراز کرد: در حوزه مشارکت کشاورزان با توجه به افزایش نرخ دولت در سال جاری پیش‌بینی می‌شود با مشارکت بیشتری از سوی کشاورزان در تحویل گندم مواجه شویم.

۷ مرکز خرید کلزا ساماندهی شد
مدیرکل غله استان سمنان ادامه داد: هفت مرکز در شاهرود، پنج مرکز در میامی، سه مرکز در گرمسار، سه مرکز در دامغان، دو مرکز در سرخه، دو مرکز در آرادان و یک مرکز در ایوان کی وظیفه خرید تضمینی گندم در سال ۹۹ را برعهده دارند.

منوچهری افزود: برای خرید کلزا هفت مرکز در استان سمنان پیش بینی شده که این مراکز در شهرهای گرمسار، آرادان، سمنان و بخش کالپوش دایر خواهد شد.

کد خبر: ۲۳٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha