۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
همکاری استان های جنوبی با صنعت برق

همکاری استان های جنوبی با صنعت برق

معاون هماهنگی و انتقال شرکت توانیر گفت: مشترکان خانگی در استان‌های جنوبی شامل خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و همچنین استان گیلان بیشترین میزان کاهش مصرف برق را در کشور داشتند.

به گزارش بازار، محمدالله داد، معاون هماهنگی و انتقال شرکت توانیر درباره افزایش میزان مصرف برق در ارتباط با شبکه خبر، گفت: امسال کشور عدد ۷۲ هزار و ۷۲۵ مگاوات را به عنوان حد نصاب مصرف برق تجربه کرده است و تا کنون بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات یا ۴.۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش مصرف را در کشور شاهد بودیم.

اله داد در خصوص میزان مصرف در بخش خانگی گفت: استان‌های جنوبی مانند خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بیشترین میزان کاهش مصرف در کشور داشتند.

وی بیان کرد: مشترکان صنعتی در استان‌هایی مثل خوزستان، هرمزگان، یزد و کرمان همکاری مناسبی با صنعت برق داشته‌اند.

معاون هماهنگی و انتقال شرکت توانیر به تغییرات آب و هوایی در سطح جهان اشاره کرد و گفت: بنابر اعلام دبیر کل سازمان ملل متحد ما دوره گرمایش جهانی را پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر در حال رسیدن به دوره جوشش جهانی هستیم.

وی افزود: مصرف سوخت‌های فسیلی و انتشار گازهای گلخانه‌ای سبب شده است شرایط کره زمین به مرحله حساس و خطرناکی برسد بنابراین باید در زمینه کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی و تولید گازهای گلخانه‌ای، تلاش سراسری داشته باشیم.

کد خبر: ۲۳۴٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha