۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
عرصه اقتصادی با فعال شدن ۲۵ درصد از معادن راکد کشور بهبود پیدا می کند
معاون وزیر صنعت:

عرصه اقتصادی با فعال شدن ۲۵ درصد از معادن راکد کشور بهبود پیدا می کند

خمین- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مشکل مالی مهمترین علت راکد شدن فعالیت واحدهای معدنی محسوب می‌شود، گفت: عرصه اقتصادی با فعال شدن ۲۵ درصد از معادن راکد کشور بهبود پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، داریوش اسماعیلی بعد از ظهر چهارشنبه در جریان بازدید از معدن طلا در خمین در جمع خبرنگاران حاضر در این بازدید با پیش بینی ارز آوری صادرات در معدن و صنایع معدنی طی سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار داشت: با توجه به اینکه سیاست کلان کشور در حال حاضر با خام فروشی سنگ همخوانی ندارد، اقدامات کارشناسی به‌منظور فعالیت دوباره معادن راکد انجام شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه مشکل مالی مهمترین علت راکد شدن فعالیت واحدهای معدنی محسوب می‌شوند، افزود: ۲۵ درصد از معادن راکد کشور در سال جهش تولید با برنامه هدفمند و حمایت‌های ویژه فعال می‌شوند و با فعال شدن معادن راکد سهم حوزه معدنی در درآمدزایی و عرصه اقتصادی بهبود پیدا خواهد کرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه از انعقاد قرارداد دو جانبه بین سنگ آهن و مجموعه گل‌گهر و فولاد مبارکه و معادن مس با شرکت‌های صنایع مس خبر داد و عنوان داشت: با این قرار داد بخشی از معضلات مالی کمتر خواهد شد.

وی افزود: برای سال جاری پیش بینی شده که تا ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به مجموعه معادن پرداخت شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: حسابی روی ارزآوری از طریق صادرات مواد خام و معدنی باز نشده بلکه تلاش می‌شود از طریق صادرات مواد فرآوری شده معدنی برای کشور ارزآوری محقق شود.

کد خبر: ۲۳٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha