۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶
جلوی فعالیت بنگاه‌ های مسکن غیرمجاز در استان سمنان گرفته می شود 
استاندار سمنان:

جلوی فعالیت بنگاه‌ های مسکن غیرمجاز در استان سمنان گرفته می شود 

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان از جلوگیری فعالیت بنگاه های غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: این بنگاه ها تاثیر منفی بر قیمت مسکن به خصوص رهن و اجاره دارند.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، از طرح ساماندهی بنگاه های املاک در استان سمنان خبر داد و بیان کرد: نظارت بر عملکرد بنگاه های معاملات مسکن یکی از تاکیدات ما در مجموعه استانداری سمنان است.

وی با اشاره به توقف فعالیت بنگاه های مسکن غیرمجاز، افزود: در شورای مسکن استان سمنان مصوب شد که بر فعالیت این نوع بنگاه ها نظارت داشته و از ادامه فعالیت هایشان با هدف توازن بازار، جلوگیری شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه برخی استان های کشور از فعالیت بنگاه های غیرمجاز جلوگیری کرده اند، گفت: این امر در کاهش قیمت مسکن در این استان ها بسیار تاثیر گذار بوده است.

هاشمی با بیان اینکه فعالیت این بنگاه ها بر قیمت مسکن، رهن و اجاره بسیار موثر هستند، بیان داشت: نباید اجازه داد که این نوع بنگاه های سوء استفاده گر، مانند قارچ در استان رشد کنند.

وی با بیان اینکه نباید گذاشت که عده ای با اجاره یک مغازه و به کارگیری چند میز و صندلی در بازار مسکن با قیمت های من درآوردی و بدون منشاء در بازار تاثیر منفی بگذارند، تاکید کرد: این بنگاه ها بر بازار مسکن تاثیر منفی دارند.

استاندار سمنان گفت: جلوگیری از فعالیت این بنگاه ها در تثبیت قیمت مسکن به خصوص رهن و اجاره می تواند بسیار موثر باشد.

هاشمی همچنین درباره مسکن ملی نیز گفت: ادارات کل راه و شهرسازی استان سمنان و راه و شهرسازی شرق استان سمنان به تمام متقاضیان مسکن ملی که واجد شرایط شناخته شده اما تشکیل پرونده نداده و آورده ای هم نداشتند، اعلام کنند که از شمار متقاضیان حذف و افرادی که واقعاً متقاضی مسکن هستند، جایگزین شوند.

وی افزود: اگر افرادی ثبت نام کرده و برای پیگیری اقدامات بعدی مراجعه نمی کنند باید حذف و افراد دیگر که متقاضی واقعی هستند، معرفی شوند تا امر جایگزینی صورت گیرد، گفت: به دنبال این نیستیم که آمار ثبت نام را تنها بالا ببریم آمار زمانی برای ما اهمیت دارد که خروجی آن مسکن برای مردم باشد.

کد خبر: ۲۳۳٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha