۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
تحول اساسی در فرآیند انتصاب مدیران صنعت نفت کشور
با توسعه و پایش عملکرد مدیران انجام می‌شود

تحول اساسی در فرآیند انتصاب مدیران صنعت نفت کشور

حقیقی‌مقدم، مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت گفت: یکی از تحولات اساسی در صنعت نفت تشکیل و ابلاغ معاونت ساماندهی و پایش است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، محسن حقیقی‌مقدم گفت: مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت به‌عنوان یک مرکز راهبردی سه فرآیند اصلی را برای پیاده‌سازی در صنعت نفت دنبال می‌کند که شامل سنجش ارزیابی مدیران و شناسایی استعدادهای مدیریتی، توسعه و تعالی استعدادها و مدیران صنعت نفت و پایش عملکرد آنهاست.

وی افزود: با تصویب و ابلاغ دستورعمل باشگاه خبرگان صنعت نفت تاکنون بیش از ۲۴۰۰ نفر از خبرگان این صنعت در ۲۱ گروه مدیریتی برای شرکت در توسعه و تعالی مدیریت اعلام آمادگی کرده‌اند که پس از بررسی اولیه سابقه و مستندها در هر گروه مدیریتی ۱۵ نفر و در مجموع ۳۱۵ نفر با تأیید هیئت‌های عالی فنی‌تخصصی به عضویت باشگاه خبرگان صنعت نفت در می‌آیند.

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت اظهار کرد: این خبرگان بازوی کارشناسی مرکز راهبردی توسعه مدیریت صنعت نفت در اصلاح فرآیندهای توسعه مدیریت شامل انتصاب، توسعه مدیران، پایش عملکرد، مدیریت دانش و تجربه در صنعت نفت در چارچوب خانه مدیران و تحول فرهنگ مدیریت هستند.

حقیقی‌مقدم با اشاره به اینکه این روزها مرکز توسعه مدیریت میزبان خبرگان این صنعت عظیم و افتخارآفرین برای انتخاب خبرگان گروه مدیریتی در هیئت‌های عالی‌فنی است اذعان کرد: همزمان این مرکز در حال تبدیل شدن به قطب روانشناختی صنعت نفت است که با مصاحبه از ۷۰ نفر از روانشناسان با تجربه در هفته پیش با ۳۰ نفر قرارداد همکاری بسته شد و این فرآیند تا تأیید ۷۰ نفر پیش خواهد رفت.

وی تأکید کرد که این روانشناسان در تشخیص توانمندی‌های شناختی، سلامت‌روان و نداشتن اختلال روان و ابعاد شخصیت مدیران برای ارزیابی‌های انتصاب و شناسایی و توسعه استعدادهای مدیریتی به مرکز کمک می‌کنند.

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت با اشاره به مأموریت‌های مهم صنعت نفت و الهام‌بخش و الگو بودن این صنعت برای دیگر بخش‌های صنعتی و علمی کشور افزود: مأموریت تأمین، تضمین و انسجام آینده مدیریت در این صنعت به مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت سپرده شده است.

حقیقی مقدم اظهار کرد: با حمایت وزیر نفت و معاون وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و معاونان وزیر و مدیران عامل شرکت‌های اصلی کارهای اساسی و زیربنایی در این مرکز به نتیجه رسیده است که تدوین و ابلاغ نظام جامع توسعه مدیریت، تعیین شورای سیاست‌گذاری مرکز توسعه مدیریت از مهم‌ترین آنهاست.

وی به تحول اصلاح و بازآرایی ساختار مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت اشاره کرد و گفت: هدف نهادینه‌سازی نگاه جامع به توسعه مدیریت و تغذیه معاونت ساماندهی و پایش در ساختار جدید و بخش همکاری‌های بین‌الملی، تدوین و ابلاغ دستورعمل خانه مدیران صنعت نفت با هدف مدیریت دانش و تجربه در سطح ملی و فرا ملی و تداوم میل به توسعه فردی در مدیران پس از انتصاب و در حین مسئولیت و شناسایی و حل چالش های اساسی، تدوین و ابلاغ باشگاه خبرگان صنعت نفت با هدف تقویت جنبه‌های فنی و دانشی در ارزیابی‌ها و انتصاب‌ها و برنامه‌های توسعه و پایش عملکرد مدیران و یکپارچه‌سازی این فرآیندهاست.

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت در ادامه تصریح کرد: توسعه و ارزیابی بیش از دو هزار نفر از کاندیدهای عضویت در کمیته‌های فنی و بازرگانی صنعت نفت با کمک چهار شرکت اصلی، ارزیابی و انتصاب مدیران طرح و پروژه، ارزیابی و انتصاب فرماندهان کنترل فوران چاه، توسعه زیرساخت‌های مرکز و شناسایی و ساماندهی خبرگان فنی‌تخصصی از دیگر کارهای مهم و زیربنایی است که در این مرکز در حال انجام است.

کد خبر: ۲۳۳٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha