۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
پایگاه ملی اطفای حریق جنگل‌های کشور راه‌اندازی می‌شود
رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

پایگاه ملی اطفای حریق جنگل‌های کشور راه‌اندازی می‌شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از راه اندازی پایگاه ملی اطفای حریق جنگل‌های کشور خبر داد.

به گزارش بازار، علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش سوزی اخیر در جنگل‌های کشور اظهار داشت: آتش سوزی در جنگل های مریوان مهار شد ولی در جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد به تازگی در چند نقطه آتش‌سوزی آغاز شده که در حال مهار شدن است.

سلاجقه درباره مصوبه دولت درخصوص پتروشیمی میانکاله گفت: بحث مجوز محیط زیست بعد از مصوبه دولت است؛ اگر دولت چیزی را مصوب کرد باید بحث‌ها و کارهای ادارای آن انجام شود؛ در سال ۹۱ یا ۹۲ هیات وزیران هرگونه بارگذاری صنعتی آلاینده را در شمال کشور ممنوع می‌کند اما سال ۹۹ از طریق کمیسیون زیربنایی دولت این اتفاق نمی‌افتد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: مباحث توسعه‌ای دولت حتما باید در قالب کمیسیون زیربنایی و محیط زیست دولت اتفاق بیفتد اما این داستان از طریق کمیسیون اقتصادی اتفاق افتاده است یعنی مصوبه در قالب کمیسیون اقتصادی است و بزرگترین علامت سوال در همین جا است.

سلاجقه در پاسخ به سوالی که گفته شده اگر می‌خواهید این اتفاق نیفتد باید مصوبه دولت لغو شود؟ گفت: با توجه به نحوه ایجاد مصوبه ، مصوبه طرح‌های توسعه‌ای دولت حتما باید از طریق کمیسیون زیربنایی و محیط زیست شکل بگیرد اما زمانی که از طریق کمیسوین اقتصاد شکل می‌گیرد جای سوال دارد.

وی بار دیگر با تاکید براینکه پروژه پتروشیمی میانکاله مجوز محیط زیست ندارد، افزود: دولت پروژه میانکاله را مصوب کرد ولی بعد از آن باید مجوز محیط زیستی صادر شود؛ ابطال پروژه میانکاله را به هیات وزیران داده ایم و در حال پیگیری هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در توضیح به سوال خبرنگاری که از وی پرسید استاندار گفته ما مصصم هستیم این پروژه را پیگیری و اجرا کنیم، گفت: استاندار نمی‌تواند مقابل دولت قرار بگیرد.

کد خبر: ۲۳۳٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha