۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
افتتاح مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال به طول ۲۲ کیلومتر| احداث هزار و ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه
عملکرد دولت سیزدهم در بخش حمل و نقل جاده‌ای اعلام شد

افتتاح مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال به طول ۲۲ کیلومتر| احداث هزار و ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه

افتتاح مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال به طول ۲۲ کیلومتر، احداث هزار و ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، بخشی از مهمترین عملکرد دولت سیزدهم در حمل و نقل جاده‌ای است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اقدامات دولت سیزدهم از ابتدای شروع به کار (شهریور ۱۴۰۰) تا پایان خرداد سال جاری در بخش حمل و نقل جاده‌ای از سوی سوی دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.

بر اساس این گزارش اهم اقدامات انجام شده در بخش حمل و نقل جاده‌ای طی این مدت شامل افتتاح مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال به طول ۲۲ کیلومتر، احداث یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، رفع یکهزار و ۱۶ نقطه پرتصادف مصوب و مستعد حادثه و تعداد ۶۰۰ نقطه پرتصادف مصوب، ساخت، بهسازی و آسفالت ۴ هزار و ۴۳۱ کیلومتر راه‌های روستایی، نگهداری ۲۳ هزار و ۷۳۷ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی کشور شامل روکش آسفالت تقویتی، حفاظتی است.

همچنین، لکه‌گیری و درزگیری، نگهداری ۴ هزار و ۳۱۳ کیلومتر از راه‌های روستایی و ۴ هزار و ۱۵۱ کیلومتر از راه‌های فرعی شامل روکش، آسفالت تقویتی، حفاظتی نیز در طی این مدت انجام شد.

با توجه به اهمیت تکمیل آزادراه تهران-شمال، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از تکمیل مسیر برگشت منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال در دهه فجر سال آینده خبر داد.

همچنین خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اعلام پیشرفت ۹۸ درصدی آزادراه اصفهان-شیراز نسبت به تردد در این آزادراه به دلیل انجام عملیات تکمیلی عمرانی و خطری که برای شهروندان در پی دارد، هشدار داد.

همچنین خیراله خادمی از برنامه تکمیل ۲۹۳ کیلومتر آزادراه در برنامه امسال خبر داد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تکمیل آزادراه تهران- شمال را با توان متخصصان داخلی از مزیت‌های کشور برشمرد و گفت: بهره‌برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه در برنامه سال جاری قرار دارد.

کد خبر: ۲۳۳٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha