۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲
پاداش ۶۰ میلیارد تومانی به مشترکان صرفه‌جو در برق تعلق گرفت

پاداش ۶۰ میلیارد تومانی به مشترکان صرفه‌جو در برق تعلق گرفت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: تا کنون ۶۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی به مشترکان برق شهر تهران پرداخت شده است.

به گزارش بازار، کامبیز ناظریان افزود: اوج مصرف شهر تهران امروز به ۵ هزار و ۱۵۰ مگاوات رسید و اوج مصرف شبکه سراسری دیروز با حد نصاب تاریخی به عدد ۷۲ هزار و ۷۲۴ مگاوات رسید.

وی ادامه داد: این عدد نشان دهنده ۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات افزایش نسبت به اوج مصرف سال گذشته است که معادل پنج نیروگاه هزار مگاواتی است.

مدیرعامل توزیع برق پایتخت خاطرنشان کرد: حدود یک و نیم میلیون مشترک شهر تهران با کاهش مصرف نسبت به دوره مشابه پارسال مشمول پاداش صرفه‌جویی شده‌اند و ۶۰ میلیارد تومان به مشترکان شهر تهران پرداخت شده است.

ناظریان گفت: حتی برخی از این مشترکان علاوه بر دریافت قبض رایگان، در قبض آینده نیز بستانکار شده‌اند.

وی ادامه داد: مشترکانی که در شهر تهران صرفه‌جویی داشته‌اند، توانسته‌اند به طور متوسط ۲۰ درصد مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند و این امکان برای همه مشترکان میسر است.

مدیرعامل توزیع برق پایتخت افزود: نتیجه این صرفه‌جویی تا این لحظه با وجود افزایش میانگین دما نسبت به پارسال، پایداری شبکه برق بوده است.

ناظریان خاطرنشان کرد: احتمال دارد هفته آینده، هفته بسیار گرمی است از مردم درخواست می‌شود برنامه‌های مدیریت مصرف برق را در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: بیش از ۴۰ درصد مصرف برق در بخش خانگی مربوط به سامانه‌های سرمایشی است، بنابراین استفاده از دور کُند کولرهای آبی و تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه در کاهش مصرف برق بسیار موثر است.

مدیر عامل توزیع برق پایتخت ادامه داد: همچنین بهره‌گیری از نور طبیعی در روز و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعت اوج مصرف می‌تواند هم به پایداری شبکه کمک کند و هم مشترکان را مشمول پاداش صرفه‌جویی کند.

شرکت توزیع برق تهران بزرگ، کار برق رسانی به مشترکان کلان شهر تهران را بر عهده دارد.

کد خبر: ۲۳۳٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha