۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳
لزوم سازگاری با شرایط اقلیمی جدید برای تولید گندم

لزوم سازگاری با شرایط اقلیمی جدید برای تولید گندم

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد: برای تولید گندم باید با شرایط اقلیمی جدید سازگار شده و تولیدات پایدار را در تغییرات اقلیمی داشته باشیم.

به گزارش بازار، عطاءالله ابراهیمی از افزایش عملکرد گندم با بکارگیری تجربه گندم‌کاران پیشرو در مزارع خبر داد و افزود: براین اساس "طرح دستیابی به پتانسیل عملکرد در محصول گندم" با همکاری دفتر ترویج موسسه آموزش و تحقیقات، معاونت زراعت و مجری طرح گندم طراحی و تدوین شده و قرار است ۴ هزار و ۲۲۵ گندم‌کار را به عنوان کشاورزان پیشرو به مزرعه برساند.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در سال‌های گذشته بحث امنیت و اقتدار غذایی به عنوان یک واژه غالب در وزارت جهاد کشاورزی هدفگذاری و تلاش‌های بسیار زیادی برای رسیدن به این هدف بزرگ انجام شده که قابل تقدیر است؛ اگر آمار تولید گندم را در سال‌های گذشته رصد کنیم نشان می‌دهد که یک همت همگانی برای افزایش ضریب امنیت غذایی بخصوص قوت غالب مردم، بویژه گندم صورت گرفته است.

وی با اشاره به آمار تولید گندم تاکید کرد: خوشبختانه با وجود محدودیت‌های اقلیمی و منابع آبی، آمار افزایشی را در ارتباط با بحث گندم داریم که جای بسی امیدواری و ماحصل کار گروهی و تلاش کسانی است که در خط مقدم جبهه تولید، مراکز جهاد کشاورزی و درسطح دهستان‌ها فعالیت می‌کنند.

کد خبر: ۲۳۳٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha