۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
واترجت یا کارواش صنعتی بهترین راهکار برای نظافت

واترجت یا کارواش صنعتی بهترین راهکار برای نظافت

امروزه استفاده از دستگاه واترجت (کارواش صنعتی) برای شستشوی سطوح مختلف بسیار رایج شده است.

به گزارش بازار، امروزه استفاده از دستگاه واترجت (کارواش صنعتی) برای شستشوی سطوح مختلف بسیار رایج شده که علاوه بر استفاده در صنایع مختلف، کاربردهای غیرصنعتی و خانگی نظیر شستشوی وسایل نقلیه، نما و حیاط ساختمان و... هم دارد.

دستگاه واترجت صنعتی که با نام کارواش صنعتی، دستگاه شست‌وشوی فشار قوی و یا جت‌واش نیز شناخته می‌شود یک ابزار نظافت مکانیزه و قدرتمند است که با پاشش آب تحت فشار از طریق یک نازل بسیار باریک، می‌تواند انواع آلودگی‌های سرسخت را به نحو موثر از سطوح هموار و ناهموار جدا کند. این دستگاه توانایی بالایی در شستشوی سطوح مختلف دارد به طوری که محدود به عملیات نظافتی نبوده و از انواع مدل‌های مختلف آن در عملیات صنعتی مختلف همچون سندبلاست، تخریب بتن و ... نیز استفاده می‌شود. قدرت و سرعت زیاد نظافت این دستگاه به قدری است که آلودگی‌ها و کثیفی‌های سطوح مختلف به سهولت پاک می‌شوند، کاری که دستگاه‌های دیگر قادر به انجام آن نیستند. واترجت‌ها کاربردهای گسترده و گوناگون دارند که در رده‌های خانگی، تجاری و صنعتی تولید شوند.

از دستگاه کارواش صنعتی در صنایع مختلف مانند صنایع خودرو، ساختمان‌سازی، پتروشیمی و … استفاده می‌شود و می‌تواند به صورت قابل توجهی باعث کاهش زمان و هزینه‌های نظافت شود. با این حال، در استفاده از واترجت‌ باید دقت شود تا سطوح را خراب نکند و همچنین از خطراتی مانند آسیب به پوست، چشم و… جلوگیری شود.

انواع دستگاه واترجت‌های صنعتی

برای انجام هر نوع عملیاتی باید دستگاهی مناسب مطابق با میزان فشار، دبی خروجی و دمای خرجی آب انتخاب کنیم. واترجت‌ها بر اساس مولفه‌های فوق مدل‌های مختلفی دارند اما به طور کلی این دستگاه‌ها را می‌توان به دو دسته (واترجت آب سرد و واترجت آب گرم) تقسیم‌بندی کرد. تفاوت این دو مدل صرفا در دمای آب خروجی است. به طوری که در واترجت‌های آب سرد دمای خروجی آب همان دمای ورودی آب است، اما در واترجت‌های آب گرم حرارت دمای خروجی آب می‌تواند تا ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد هم برسد. انرژی لازم برای عملکرد واترجت‌ها توسط یک موتور الکتریکی تامین می‌شود، بنابراین به یک منبع برق یا ژنراتور نیاز دارد. واترجت‌ها مدل بنزینی و دیزلی هم دارند که بیشتر برای فضاها و محیط‌های باز مورد استفاده می‌شوند اما مدل‌های برقی در فضاهای سربسته نیز استفاده می‌شوند که صدای بسیار کمتری هم دارند.

انواع واترجت‌های آب سرد و آب گرم، واترجت برقی، بنزینی و دیزلی

کاربرد واترجت آب سرد

در طراحی واتر جت صنعتی آب سرد از هیچ وسیله‌ای جهت افزایش دمای آب استفاده نشده و آب با ورود به دستگاه و عبور از پمپ، افزایش فشار یافته و سپس بر روی سطوح پاشش می‌گردد. کارواش صنعتی آب سرد در مقایسه با کارواش صنعتی آب گرم به مراتب کم هزینه‌تر است و از آن می‌توان در عملیات‌های مختلف، از شستن انواع خودرو و تجهیزات صنعتی گرفته تا نظافت پیاده‌روها، محوطه بیرونی ساختمان‌ها، نماشویی و… استفاده کرد.

واترجت آب گرم برای کارواش

کاربرد واترجت آب گرم

واترجت صنعتی آب گرم که با عنوان دستگاه جت واش صنعتی آب گرم نیز شناخته می‌شود به منظور افزایش دمای آب خروجی از سیستم گرمکن (Heater) استفاده می‌نماید و کارایی ویژه‌ای در نظافت و چربی زدایی آلاینده‌های سخت داشته و به واسطه استفاده از آب با حرارت بالا می‌تواند در فرآیند ضد عفونی سطوح نیز به کار رود. حذف لایه نامطلوب همچون زنگ یا رسوب از کاربردهای دیگر واتر جت صنعتی می‌باشد. برای انجام عملیات لایه برداری توسط دستگاه کارواش صنعتی می توان از پاشش مواد ساینده همانند شن و ماسه همراه با آب استفاده کرد. بدین ترتیب سرعت و کیفیت عملیات به نحو چشمگیر افزایش می‌یابد.

واترجت آب گرم در صنایع

از دستگاه کارواش صنعتی چه استفاده‌هایی می‌شود؟

ایجاد آلاینده‌ها در محیط کار به ویژه در صنایع و کارخانه‌ها امری اجتناب ناپذیر می‌باشد. اما آنچه که مسلم است، حذف به موقع و موثر آلاینده‌ها از روی انواع سطوح می‌باشد. چراکه ماندگاری دراز مدت آن‌ها،‌ موجب سفت و سخت‌شدن آن‌ها شده و در نتیجه شستشو و حذف آن‌ها را با شیوه‌های متداول دشوار می‌نماید. این دستگاه در همه صنایع کاربرد دارد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  1. برای شست و شوی وسایل نقلیه، ماشین‌های ساخت و ساز، ماشین آلات راه سازی، ماشین‌های کشاورزی و…
  2. شست و شوی جدول‌های اتوبان و خیابان‌ها، نمای ساختمان‌ها، سطح زمین، کف‌پوش‌ها، استخرها، در و پنجره، حیاط، درختان، آب نماها و حوض‌ها
  3. پاک کردن نقاشی‌های دیواری، تجهیزات بازی، زمین‌های ورزشی، پیاده‌روها، استخرها، پارک‌ها
  4. نظافت و شستشوی تمامی نقاط و گوشه و زوایای دور از دسترس
  5. استفاده در کارخانه‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی، تمیز کردن باربیکیو، هتل‌ها و رستوران‌ها و…
  6. انجام عملیات سخت مانند برش و تخریب بتن و رنگ‌بری فلزات

اهمیت خرید و کاربرد دستگاه کارواش در واحد های صنعتی

خرید کارواش صنعتی شاید در نگاه اول موضوعی بی اهمیت تلقی شود، اما شستشوی تجهیزات و ماشین آلات صنعتی با استفاده از واترجت، دارای مزایای بسیاری برای واحدهای صنعتی و کارخانجات همراه دارد. خرید کارواش صنعتی یک سرمایه‌گذاری نظافتی بهینه و مطلوب بوده که با استفاده از آن میتوان کیفیت و کارایی تجهیزات صنایع و ماشین آلات را حفظ نمود. این دستگاه شستشوی فشار قوی با پاشش آب از نازل، می‌تواند با نفوذ به آلودگی‌ها و جداسازی آنها از سطح تجهیزات نظافت و سلامت آنها را تامین نماید. از این جهت خرید یک کارواش صنعتی و به کارگیری آن در انجام فرایند نظافت در طولانی مدت موجب کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات این ماشین آلات می‌شود و سود آوری بسیاری برای کارگاه‌ها و کارخانجات به همراه خواهد داشت.

کاربرد واترجت در صنایع مختلف

افزایش سرعت و کیفیت نظافت

همچنین استفاده از کارواش صنعتی موجب افزایش سرعت و کیفیت نظافت می‌شود به طوری که آلودگی‌های چرب و قدیمی که به طور عادی زمان بسیار زیادی برای جداسازی و تمیز کردن آن صرف می‌شود، اما با این واترجت صنعتی به راحتی می‌توانید انواع آلودگی را به سرعت از سطوح مختلف حذف کنید.

صرفه‌جویی در مصرف آب

نکته مهم دیگر در استفاده از واترجت‌های صنعتی این است که باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود. نازل دستگاه واترجت صنعتی به گونه‌ای طراحی شده که به افزایش کیفیت و سرعت نظافت کمک بسیاری می‌کند. به دلیل پاشش آب با فشار زیاد باعث از بین بردن تمامی آلودگی‌ها می‌شود و به این دلیل که نظافت با سرعت بالاتر و بیشتری به پایان می‌رسد، استفاده از کارواش صنعتی باعث صرفه‌جویی در مصرف آب خواهد شد. میزان مصرف آب دستگاه کارواش به طور متوسط در مقایسه با روش‌های معمول ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. به طوری که در یک دقیقه در شستشوی با شیلنگ معمولی بین ۶ تا ۱۰ گالن آب مصرف می‌شود اما این میزان در دستگاه واتر جت صنعتی بین ۲ تا ۵ گالن است.

بهترین برندهای دستگاه کارواش موجود در بازار ایران

در حال حاضر دستگاه‌های کارواش و واترجت صنعتی با برندهای مختلف اروپایی و چینی در سطح کشور وجود دارد. یکی از معتبرترین برندهای اروپایی Ehrle آلمان است که خوشبختانه در ایران نمایندگی رسمی دارد. به طوری که در سایت رسمی این شرکت آدرس و شماره تلفن نمایندگی ایران آن درج شده. از طرف دیگر باتوجه به معتبر بودن نمایندگی خیال شما از بابت اورجینال بودن دستگاه، کیفیت، قطعات و خدمات پس از فروش آن راحت خواهد بود.

کارواش صنعتی (واترجت) آلمانی Ehrle

راهنمای خرید دستگاه کارواش (واترجت صنعتی)

چنانچه قصد خرید کارواش و استفاده مدام از آن را دارید پیشنهاد ما به شما خرید کارواش صنعتی Ehrle خواهد بود. طی بررسی‌های به عمل آماده خرید دستگاه کارواش صنعتی نشان می‌تواند یک مناسب می‌تواند باشد و قطعا پاسخگوی نیازهای شما به منظور حذف آلودگی‌های مختلف خواهد بود. قبل از خرید کارواش صنعتی شما باید نکاتی را مد نظر قرار دهید که شامل میزان قدرت دستگاه، قابل حمل بودن آن و همچنین مکان مورد استفاده، می‌توانند در انتخاب دستگاه کارواش شما تاثیر گذار باشند.

شرکت فرنام صنعت با ۱۶ سال سابقه در زمینه فروش تجهیزات نظافتی صنعتی، آماده است تا مشاوره و راهنمایی‌های لازم را به شما عزیزان برای خرید واترجت مناسب با کاربرد شما ارائه دهد. همچنین می‌توانید از طریق سایت فرنام صنعت، انواع مدل‌های واترجت را ببینید و باهم مقایسه کنید و در صورت نیاز برای مشاوره و تست دستگاه‌ها با ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس: ۰۲۱۵۸۴۵۳۰۰۰

آدرس سایت: farnamsanat.com

کد خبر: ۲۳۳٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha