۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
اقتصاد ایران و نیکاراگوئه می‌تواند مکمل یکدیگر باشد
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

اقتصاد ایران و نیکاراگوئه می‌تواند مکمل یکدیگر باشد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی‌های ایران در حوزه تولید و صادرات مشتقات نفتی، علاقمند به همکاری با نیکاراگوئه هستیم.

به گزارش بازار، ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تیم اقتصادی دولت نیکاراگوئه دیدار کرد.

عزیزی در ابتدای این دیدار با اغتنام از فرصت، ضمن عرض تبریک چهل و چهارمین سالگرد جشن پیروزی انقلاب ساندینیستی، گفت: خوشبختانه اقتصادهای دو کشور مکمل هم هستند و می‌توانیم نیازمندی های یکدیگر را تامین نمائیم. در این راستا اسناد امضاء شده در سفر اخیر رئیس جمهور محترم به نیکاراگوئه که نتیجه مبادله هیات ها، پیگیری ها و مذاکرات در طول چهار سال گذشته می باشد از اهمیت شایانی برخوردار است.

وی با اشاره به حوزه سلامت و پزشکی و یادداشت تفاهم همکاری در زمینه تجهیزات و ملزومات پزشکی آزمایشگاهی و دارویی، ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این سند بتوانیم نیازمندی شما را در این بخش تامین نماییم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید و صادرات مشتقات نفتی و نیز وجود تجارب در ساخت و راه اندازی نیروگاه ها و پالایشگاه ها در این بخش علاقمند به همکاری با نیکاراگوئه هستیم.

وی در پایان این دیدار، با توجه به تجارب جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولیدات دانش بنیان، نانو و خدمات فنی و مهندسی به ظرفیت های خوب کشورمان برای انتقال این تجارب به کشور دوست نیکاراگوائه اشاره کرد.

به گزارش خانه‌ملت؛ طرف نیکایی نیز در این دیدار، گفت: یادداشت تفاهم تشکیل کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، بازرگانی و تبادل علمی و فنی به امضای طرفین رسیده و مذاکرات برای همکاری های بانکی جهت تسهیل مبادلات و تجارت بین دو کشور در جریان است که امیدواریم با اجرایی شدن این تفاهمات شاهد تحرک در بخش همکاری های اقتصادی بین دو کشور باشیم.

کد خبر: ۲۳۳٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha