۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
صعود قیمت نفت در بحبوحه عرضه کم

صعود قیمت نفت در بحبوحه عرضه کم

روند افزایشی روز گذشته ادامه یافت و قیمت نفت امروز؛ سه‌شنبه نیز با افزایش روبرو شد.

به گزارش بازار، قیمت نفت افزایش یافت، زیرا نشانه‌هایی از کاهش عرضه و تعهد مقامات چینی برای حمایت از دومین اقتصاد بزرگ جهان امیدوارکننده بود.

بهای معاملات آتی نفت برنت در ساعت ۰۰:۰۷ به وقت گرینویچ با هفت سنت افزایش به ۸۲ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۱ سنت افزایش به ۷۸ دلار و ۸۵ سنت رسید.

هر دو معیار در روز گذشته بیش از ۲ درصد افزایش یافتند و به بالاترین حد بسته شدن خود از آوریل رسیدند.

این دو معیار در حال حاضر برای چهار هفته متوالی با توجه به انتظارات کاهش عرضه به دلیل کاهش تولید اعلام شده توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش مانند روسیه، صعود کرده اند.

در چین، دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، رهبران متعهد شدند که سیاست‌های حمایت از اقتصاد را در بحبوحه بهبود نوسانات پس از کرونا، با تمرکز بر افزایش تقاضای داخلی تشدید کنند.

با این حال، داده‌های ناامیدکننده در منطقه یورو و ایالات متحده ضعف اقتصاد جهانی را تایید کرد.

یک نظرسنجی نشان داد که فعالیت تجاری در منطقه یورو در ماه ژوئیه بسیار بیشتر از حد انتظار کاهش یافته است، زیرا تقاضا در صنعت خدمات این اتحادیه کاهش یافته است.

این در حالی است که تولید کارخانه با سریع‌ترین سرعت از زمان ظهور کرونا کاهش یافت.

در ایالات متحده، فعالیت تجاری در ماه ژوئیه به پایین‌ترین حد خود در پنج ماه گذشته کاهش یافت که به دلیل رشد کندتر بخش خدمات کاهش یافت.

پایان روز سه‌شنبه، داده‌های صنعتی مربوط به ذخایر نفت خام آمریکا منتشر خواهد شد. چهار تحلیلگر شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز تخمین زدند که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۲۱ جولای حدود ۲ میلیون بشکه کاهش خواهد یافت.

کد خبر: ۲۳۳٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha