۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
تفکیک وزارت راه و شهرسازی به طرح ملی مسکن ضربه می‌زند
کارشناس اقتصاد مسکن:

تفکیک وزارت راه و شهرسازی به طرح ملی مسکن ضربه می‌زند

ایلاتی، کارشناس اقتصاد مسکن گفت: دولت در حال اجرای طرح ملی مسکن است و اجرایی‌کردن تفکیک وزارت راه و شهرسازی قطعاً به این طرح ضربه خواهد زد؛

به گزارش بازار، فرشید ایلاتی با اعلام مخالفت از تفکیک وزارت راه و شهرسازی گفت: دولت در حال اجرای طرح ملی مسکن است و اجرایی‌کردن تفکیک وزارت راه و شهرسازی قطعاً به این طرح ضربه خواهد زد؛ زیرا تا انجام تفکیک و انتصاب وزیر جدید در فرایند رأی اعتماد مجلس، زمان زیادی را از این طرح از دست خواهیم داد.

وی با تصریح بر اینکه طرح ملی مسکن در حال حاضر هم وضعیت قابل تعریفی ندارد، اظهار کرد: این طرح در حال کند پیش می‌رود و اگر این تفکیک انجام شود قطعاً پروژه ملی مسکن به شکست خواهد انجامید و این در حالی است که یکی از اهداف بزرگی که دولت مطرح کرده است، در این زمینه است.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه تفکیک وزارت راه و شهرسازی به تسریع در طرح ملی مسکن کمکی نخواهد کرد ابراز کرد: باتوجه‌به فضای سیاسی کشور و همچنین روند کند پروسه انتخاب وزیر، تعیین ساختمان جدید و کارهای اداری، تفکیک این وزارت‌خانه باعث توقف کامل طرح ملی مسکن خواهد شد.

ایلاتی درعین‌حال بیان کرد: از موضع کارشناسی، اساساً ادغام اتفاق نیفتاده است. ایران از قدیم‌الایام در حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل جزو کشورهای محوری بوده است که جاده ابریشم نمونه بارز آن است. البته امروز تلاش‌های صورت‌گرفته است که ایران را در حوزه حمل‌ونقل اعم از دریایی و جاده‌ای و یا ریلی دور بزند که برای نمونه اتصال ترکیه به خلیج‌فارس از طریق عراق از جمله آن است.

وی با تأکید بر اینکه باید ادغام راه و شهرسازی اتفاق بیفتد، گفت: ایران کشوری است که ظرفیت جغرافیایی و موقعیت ژئوپلیتیک قابل‌توجهی دارد و به همین جهت باید به سمت توسعه بنادر، راه‌ها و حمل‌ونقل تجاری و بار هوایی حرکت کنیم و این کار را به موضوع شهرسازی گره بزنیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: گران‌ترین و بهترین شهرهای دنیا شهرهای بندری هستند؛ اما در ایران این‌گونه نیست. متأسفانه نگاه آمایشی نداریم که اگر داشتیم باید به این نکته توجه می‌کردیم که مهم‌تر از اینکه چه تعداد مسکن ساخته شود، مسکن در کجاها باید ساخته شود.

کد خبر: ۲۳۳٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha