۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
بهترین وکیل دیوان عدالت اداری چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین وکیل دیوانه عدالت اداری باید بتواند با آیین مخصوص دادرسی در دیوان عدالت آشنایی داشته باشد و پس از انجام بررسی‌های لازم، رسیدگی به پرونده‌های حقوقی را انجام دهد.

به گزارش بازار، بهترین وکیل دیوانه عدالت اداری باید بتواند با آیین مخصوص دادرسی در دیوان عدالت آشنایی داشته باشد و پس از انجام بررسی‌های لازم، رسیدگی به پرونده‌های حقوقی را انجام دهد. بهترین وکیل دیوان عدالت اداری باید صلاحیت لازم برای حل‌وفصل پرونده‌های دیوان عدالت را داشته باشد.

 بهترین وکیل دیوان عدالت اداری کیست؟

وکلای دیوان عدالت اداری مانند سایر وکلای پایه یک توانایی رسیدگی به پرونده‌های حقوقی را دارند، اما با انتخاب خودشان تصمیم می‌گیرند در این مرجع قضایی فعالیت کنند. این افراد پس از بررسی شکایات مردمی نسبت به تصمیم‌های سازمان‌های دولتی و اقدامات آن ها، رسیدگی به پرونده را به عهده می‌گیرند. این افراد دانش و تخصص بالایی دارند تا بتوانند تمام دعاوی مربوطه را به صورت تخصصی حل و فصل نمایند. دارا بودن آگاهی نسبت به قوانین تشکیلات و آیین‌های دادرسی دیوان عدالت اداری از جمله ویژگی‌های وکیل تخلفات اداری است.

وکلای تخلفات اداری که باید آشنایی کافی با هیئت‌های رسیدگی به دستگاه‌های شمول قانون داشته باشند، می‌توانند در دادگاه‌های بدوی و دادگاه‌های تجدید نظر که به شکایات مردمی رسیدگی می‌کنند، شرکت کرده و نتایج مورد نظر شاکیان را به دست بیاورند. این افراد سواد حقوقی و تجربه در زمینه وکالت داشته و با سلیقه اعضای نظارت آشنا هستند. به همین خاطر می‌توانند بهترین گزینه در امور تخلفات اداری باشند تا بتوانند به شاکیان کمک کنند.

پرونده‌هایی که در دیوان عدالت اداری بررسی می‌شوند، دارای حساسیت زیادی هستند و به خاطر پیچیدگی‌های زیادی که دارند تنها وکلای دیوان هستند که می‌توانند از عهده آن ها بر بیایند. در صورتی که نیازمند راهنمایی و مشاور از طرف وکلای دیوان عدالت اداری هستید، می‌توانید در سایت‌های مختلف جستجو کنید و از نظرات و دیدگاه‌های افرادی که از طریق کمک این وکلا به نتیجه رسیده‌اند، استفاده کنید و بتوانید یک وکیل مناسب برای خودتان انتخاب نمایید.

 

چگونه بهترین وکیل دیوان عدالت اداری را پیدا کنیم؟

با مراجعه به سایت وکیل دیوان عدالت اداری، می‌توانید فهرستی از بهترین وکلای دیوان عدالت اداری در تهران یا سایر استان‌های کشور را پیدا کنید و با توجه به منطقه جغرافیایی و محل زندگی خودتان یکی از وکلایی که توانسته پرونده‌های زیادی را به سرانجام برساند و نظرات خوبی از کاربران دریافت کرده، انتخاب کنید.

همانطور که سایت دیوان عدالت اداری برای ثبت شکایات و رسیدگی به اعتراض‌ها و دادخواهی‌های اشخاص حقیقی و حقوقی فعالیت می‌کند، برخی از سایت‌های خصوصی هم هستند که با معرفی بهترین وکیل دیوان عدالت اداری به افراد کمک می‌کنند تا برای ثبت درخواست و شکایت خود بهترین وکلا را انتخاب کنند.

 

نحوه ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری چگونه است؟

امکان ثبت غیر حضوری شکایت در دیوان عدالت اداری از طریق سامانه ساجد فراهم شده است. در گذشته افرادی که قصد شکایت از نهادهای دولتی، ماموران آن ها یا قوانین و آیین‌نامه‌های دولتی را داشتند، به صورت حضوری باید به مراجع مربوطه شکایت می‌کردند. این افراد باید دادخواست خود را به مراجع مربوطه تقدیم می‌کردند تا سایر مراحل پیگیری پرونده انجام شود، اما امروزه یک سامانه مخصوص برای ثبت دادخواست‌های دیوان عدالت اداری به نام سامانه ساجد راه‌اندازی شده است. به این صورت کاربران می‌توانند شکایت‌های خود را در دیوان عدالت اداری به صورت آنلاین ثبت نمایند.

افراد حقیقی یا حقوقی که قصد تقدیم دادخواست شکایت به دیوان عدالت اداری را دارند، باید در سامانه sajed.divan-edalat.ir ثبت نام نمایند و یک رمز کاربری بگیرند. پس از ساختن حساب کاربری، می‌توانند گزینه ثبت درخواست ماده ۷۹ را انتخاب نمایند و فرم دادخواست را تکمیل کنند. به این صورت شکایت افراد حقیقی و حقوقی ثبت می‌شود. تمام مستندات لازم نیز باید در این سامانه بارگذاری شوند.

نکته: افرادی که بخواهند از طریق این سامانه شکایت خود را ثبت کنند، اول باید در سامانه ثنا ثبت نام کنند.

بررسی ویژگی‌های وکیل دیوان عدالت اداری

وکیل دیوان عدالت اداری باید بتواند صلاحیت خود را اثبات کند تا مردم به او اعتماد کنند و برای رسیدگی به پرونده‌های دیوان از او کمک بگیرند. افرادی که به عنوان بهترین وکیل دیوان عدالت فعالیت می‌کنند، باید تجربه بالایی داشته باشند تا بتوانند از موکل خود به خوبی دفاع کنند.

این افراد به خاطر کار کردن در حیطه‌ای حساس و پیچیده با چالش‌های پیش رو آشنا هستند و با قوانین آشنایی کامل دارند. تصور کنید شما وکیلی را برای رسیدگی به پرونده‌های دیوان عدالت اداری انتخاب می‌کنید که هیچ گونه تعجب و سابقه‌ای در این زمینه ندارد. به دلیل اینکه نمی‌تواند ارتباط موثری با موکل خود برقرار کند و نسبت به قوانین دیوان و چگونگی بررسی پرونده آشنایی کامل ندارد، نمی‌تواند نتیجه مطلوبی را برای موکل خود دریافت کند. این ویژگی‌ها که مربوط به بهترین وکلای دیوان عدالت اداری می‌شوند و باعث انتخاب آن ها توسط افراد می‌گردند، عبارتند از:

  • تمرکز کامل و داشتن تسلط بر قوانین دیوان عدالت اداری
  • تجربه و تخصص در زمینه کلیه دعاوی دیوان
  • دارا بودن اطلاعات کافی برای تنظیم و ارائه دادخواست‌های حقوقی
  • آشنایی با نحوه پیگیری شکایات و رسیدگی به اعتراضات در دیوان عدالت
  • دارا بودن تخصص در زمینه آراء صادر شده از جانب کمیسیون ماده صد شهرداری
  • توانایی و صلاحیت برای پیگیری اعتراض‌های وارد شده و رسیدگی به آراء صادر شده
  • پیگیری شکایات مربوط به آیین نامه‌های دولتی که باعث خسارت و وارد شدن ضرر به حقوق افراد می‌شوند و انجام کارهای لازم برای باطل نمودن این آیین نامه‌ها
  • دارا بودن نفوذ کلامی بالا
  • فن بیان قوی
  • برقراری ارتباط درست با موکل
  • دارا بودن آرامش برای طی کردن مراحل کاری
  • با صبر و تحمل دارای اخلاق خوب برای ارتباط با موکل و مراجع قضایی
  • متعهد و وقت شناس
  • عدم توجه به منافع شخصی و مصمم برای رسیدن به هدف
  • انجام هرگونه تلاش برای به سرانجام رساندن پرونده
  • عدم ارائه وعده‌های دروغین به موکل و جلب اعتماد او
  • داشتن صداقت در حرفه تخصصی وکالت

سخن پایانی

وکالت یک کار بسیار تخصصی است که تنها از عهده وکلای پایه یک دادگستری برمی‌آید. به دلیل اینکه بررسی پرونده‌های شکایات در دیوان عدالت اداری نسبت به پرونده‌های دیگر پیچیدگی خاصی دارند، انتخاب بهترین وکیل دیوان عدالت می‌تواند برای رسیدن به نتیجه مطلوب چاره گشا باشد. بهترین وکلای دیوان عدالت باید بتوانند پرونده‌های شعب بدوی و تجدید نظر را به درستی پیگیری و بررسی نمایند.

کد خبر: ۲۳۳٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha