۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
بررسی‌ توافق تهاتر نفت و گاز بغداد-تهران
در کمیته انرژی پارلمان عراق صورت گرفت

بررسی‌ توافق تهاتر نفت و گاز بغداد-تهران

عضو کمیته نفت و انرژی پارلمان عراق گفت که پارلمان عراق به زودی جلسه‌ای با مسئولان ذی ربط برای بررسی توافق تهاتر نفت و گاز با ایران خواهد داشت.

به گزارش بازار، روزنامه الصباح عراق نوشت: موافقتنامه نفتی امضا شده بین بغداد و تهران با استقبال خوبی از سوی پارلمان عراق مواجه شده است، به ویژه اینکه این توافقنامه راه حلی برای رفع مشکل قطعی برق عراق است که این کشور در فصل تابستان از آن رنج می برد.

صباح صبحی، عضو کمیته نفت و انرژی پارلمان عراق در گفت‌وگو با الصباح تاکید کرد: انعقاد قرارداد نفتی با ایران برای مبادله نفت و گاز سیاه، تلاش خوبی است که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، به دنبال فعال کردن آن بود، به ویژه اینکه ما ذخایر کافی نفت سیاه داریم.

وی با بیان اینکه کمیته نفت و انرژی پارلمان عراق پیش‌تر نیاز مبرم این کشور به گاز برای حل مشکل قطعی برق و مشکلات ناشی از آن برای شهروندان اعلام کرده بود، گفت: این کمیته برای اطلاع از محتوای توافق و امکان‌سنجی اقتصادی آن و اینکه مدت آن تا چه زمانی خواهد بود، میزبانی از افراد ذی‌ربط را در دستور کار خود قرار خواهد داد تا به این سؤالات کمیته که تاکنون پاسخی به آن وجود نداشته، پاسخ داده شود، زیرا به قضیه توافق فقط در رسانه‌ها پرداخته شده است.

صبحی پرونده برق عراق را پرونده‌ای بزرگ خواند و گفت: این پرونده نیاز به بررسی گسترده دارد تا برای رفع نقص در تولید و توزیع به ویژه با افزایش جمعیت کشور و مصرف بالای انرژی اقدام شود.

این عضو پارلمان عراق تاکید کرد: نکته مهم این است که دولت تا چه اندازه می‌تواند برق را در صورت عدم مصرف منطقی شهروندان تامین کند، بنابراین باید صرفه جویی از جانب شهروندان انجام شود و آنها را در خصوص این قضیه بیشتر آگاه کرد.

بغداد و تهران در یازدهم جولای توافقی برای تهاتر گاز ایران برای نیروگاه های برق عراق با نفت خام و نفت سیاه عراق امضا کردند؛ اما جزئیات بیش‌تری از این توافق هنوز به طور رسمی منتشر نشده است.

کد خبر: ۲۳۳٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha