۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
رشد بیش از ۱۱ درصدی مصرف برق/ چه مشترکانی مشمول پرداخت جریمه می شوند؟
سخنگوی صنعت برق مطرح کرد

رشد بیش از ۱۱ درصدی مصرف برق/ چه مشترکانی مشمول پرداخت جریمه می شوند؟

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به رشد ۱۱ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه پارسال، گفت: تهرانی‌هایی که بیش از ۳۰۰ کیلووات برق در ماه مصرف کنند، باید ۱۶ درصد نسبت به مشترکان کم مصرف پول برق بیشتری پرداخت کنند.

بازار؛ گروه انرژی: گرمای زودرس هوا میزان مصرف برق را بیش از ۱۱ درصد افزایش داده است. مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق که در گفتگوی زنده خبری سخن می‌گفت، اعلام کرد: با توجه به پیش بینی‌هایی که در خصوص افزایش یک درجه‌ای متوسط دما در تابستان وجود دارد، اگر روند روبه رشد مصرف با همین وضعیت ادامه پیدا کند، تابستان امسال خاموشی خواهیم داشت.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود که میزان مصرف در هفته آینده به ۵۵ هزار مگاوات افزایش پیدا کند،  ادامه داد: پارسال به کمک مردم توانستیم تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم. حالا هم کافی است که مردم در ساعت پیک مصرف تنها ۱۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند.

او افزود: مدیریت مصرف در ساعت ۱۳ تا ۱۷ با خاموش کردن یک لامپ اضافی یا تنظیم دمای کولرهای گازی روی دمای آسایش یعنی ۲۵ درجه به راحتی ممکن است.

حد مجاز مصرف در نواحی گرمسیر چقدر است؟
او در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سوال چه مشترکانی مشمول پرداخت جریمه می‌شوند، افزود: حد مجاز مصرف در مناطقی با دمای معمولی همچون تهران ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه و در شهرهایی که در نوار جنوبی و مناطق گرمسیری قرار دارند، ۳ هزار کیلووات ساعت در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر تهرانی‌هایی که ماهانه بیش از این حجم مصرف داشته باشند، باید ۱۶ درصد هزینه بیشتری نسبت به مشترکان عادی استفاده کنند.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد مشترکان مطابق الگوی مصرف، برق استفاده می کنند، ادامه داد: تعیین حد مجاز مصرف کاملا مطابق با ملاحظات منطقه‌ای صورت گرفته و مشترکین خیلی راحت می‌تواند مصرف خود را روی آن یا حتی کمتر از آن مدیریت کنند. به عنوان مثال در شهری همچون اهواز که منطقه گرمسیری است بیش از ۹۰ درصد مشترکان زیر الگوی ۳ هزار کیلو وات ساعت تعیین شده، برق مصرف می کنند.

رشد ۶ درصدی مصرف برق صنایع
رجبی مشهدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از رشد بین ۵ تا  ۶ درصدی مصرف برق در بخش صنایع خبر داد و گفت: رشد مصرف در بخش صنعت نشان دهنده پویایی تولید و بهتر شدن وضعیت صنایع کشور است. البته میزان مصرف در بخش خانگی هم حدود ۱۵ درصد بیشتر افزایش یافته که باید به نوعی آن را مدیریت کرد.

کد خبر: ۲۳٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha