۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
محصول برنج و چای روی دست کشاورزان مانده است| ضرورت حمایت جدی دولت از کشاورزان
نماینده مردم رودسر در مجلس:

محصول برنج و چای روی دست کشاورزان مانده است| ضرورت حمایت جدی دولت از کشاورزان

نماینده مردم رودسر در مجلس با اشاره به پر شدن انبارها و کارخانجات از محصول برنج و چای کشاورزان شمال کشور، گفت: حاصل دسترنج کشاورزان روی دست آنها مانده است، دولت باید حمایت جدی از کشاورزان کند.

به گزارش بازار، محمد صفری ملک میان در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی ضمن تسلیت ایام خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیسی ما متوجه نمی شویم در دولت شما چه خبر است و چه کسانی تصمیم گیری می کنند، مهمترین موضوعی که در استان گیلان همه ما را به چالش انداخته، بحث واردات برنج است. همه دولت ها برنج را وارد می کردند، اما چرا در دولت شما واردات در این حجم صورت گرفته است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس یازدهم افزود: نام برنج مشخص است، یعنی محصولی که با رنج تولید می شود، اما امروز رنج دیگری مضاعف شده که رنج فروش محصول است. دولت جدای از اینکه کمکی نمی کند پای خود را روی حلق کشاورز گذاشته، از یک سو ما به کشاورز توصیه می کنیم در روستا بماند، اما از سوی دیگر با هزار مصیبتی که دولت ها برای او ایجاد می کنند، با مشکل مواجه شده است.

وی اضافه کرد: با وجود همه تذکراتی که مسئولان استانی به ویژه نمایندگان در زمینه برنج داشته اند، دولت هیچ توجهی در این زمینه نکرده است.

صفری درخصوص محصول چای نیز گفت: ما امروز با سومین دور برداشت چای مواجهیم و بسیاری از کارخانجات اعلام کرده اند که دور سوم محصول را نمی توانیم تحویل بگیریم، چرا که هنوز چین اول و دوم در کارخانجات موجود است و نمی توانند آن را بفروشند. چه سیاستی در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد که زمینه برای واردکنندگان فراهم است؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم عنوان کرد: امنیت غذایی یک قانون است و باید دست کشاورز گرفته شود. دولت خود را مدیریت کند، این چه سیاستی است که در دولت پیگیری می شود که اشتباه پشت اشتباه رقم می خورد، ما از این دولت حمایت کردیم و به آن رأی دادیم، اما همین دولت سیاست های اشتباهی دارد.

کد خبر: ۲۳۳٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha