۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
پایان نشست رئیسان دارایی گروه ۲۰، بدون نتیجه

پایان نشست رئیسان دارایی گروه ۲۰، بدون نتیجه

رئیسان دارایی گروه ۲۰ در بحبوحه اختلافات عمیق بر سر جنگ روسیه در اوکراین، به دلیل افزایش تنش ها بین دو کشور پس از خروج مسکو از قرارداد صادرات غلات، در مورد بیانیه مشترک باز هم به توافق نرسیدند.

به گزارش بازار، این ششمین دوره ای است که جلسه روسای دارایی بدون بیانیه مشترک از سوی سران به پایان می رسد. قرار است در سال جاری اجلاس گروه ۲۰ تحت ریاست جمهوری هند ۱۰-۹ سپتامبر (۱۹-۱۸ شهریور) در دهلی نو برگزار شود.

اعضای گروه ۲۰ بر این عقیده هستند که روسیه مقصر ضربات منفی به اقتصاد جهانی است، اگرچه روسیه و چین همچنان در مورد نحوه نگاه آنها به جنگ با سایر کشورها در جهان مخالف هستند.

بر اساس این گزاش، شونیچی سوزوکی وزیر دارایی ژاپن روز سه شنبه پس از دیدار با همتایان خود در نشست گروه ۲۰ گفت این مساله که کشورها را در خصوص جنگ اوکراین تقسیم بندی کنیم یک "چالش بزرگ" برای گروه ۲۰ به وجود آورده است.

بر اساس این گزارش، شکست مکرر گروه ۲۰ در ایجاد اجماع، میزان اثربخشی آن را به عنوان یک مجمع پاسخگو در شرایط بحرانی را تحت الشعاع قرار داده است.

سوزوکی در یک کنفرانس مطبوعاتی در غرب هند گفت بسیاری از کشورها حمله روسیه به اوکراین را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کرده اند و همبستگی خود را با اوکراین اعلام کرده اند.

سوزوکی افزود: بسیاری از اعضای گروه ۲۰ معتقدند حمله روسیه در ایجاد پیامدهای منفی اقتصادی در جهان تاثیر داشته است.

وزاری دارایی گروه ۷ همچنین موافقت کردند در راستای اهداف ۲۰۲۵ گام برداند و غول های فناوری و سایر شرکت های چندملیتی را وادار کنند در این راستا سهمی را ایفا کرده و مالیات بیشتری پرداخت کنند.

همچنین کشورهای گروه ۲۰ خواستار راه اندازی برنامه تامین مالی اضطراری برای کمک به کشورهای در حال توسعه برای مقابله با همه گیری های احتمالی در آینده شدند.

گروه ۲۰ متشکل از وزرای دارایی و روءسای بانک‌های مرکزی ۱۹کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، انگلیس، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا است که توسط شورای ریاست دوره‌ای و بانک مرکزی اروپا در این اجلاس نمایندگی می‌شود.

در این اجلاس همچنین مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول(IMF) و رئیس بانک جهانی، روءسای کمیته‌های پولی و مالی توسعه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی که به اعتبار مقام خود حضور داشتند. گروه ۲۰ مهم ترین کشورهای صنعتی و قدرت‌های اقتصادی در حال ظهور را در برمی‌گیرد.
کشورهای عضو این گروه ۹۰ درصد تولید ناخالص ملی(GNP) و ۸۰ درصد تجارت جهانی و دو سوم جمعیت جهان را نمایندگی می‌کنند.

کد خبر: ۲۳۳٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha