۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
ریزش ارزش ین ژاپن در برابر دلار و یورو + اعلام شاخص دلار و نرخ یورو به دلار
تحلیل بازار فارکس؛

ریزش ارزش ین ژاپن در برابر دلار و یورو + اعلام شاخص دلار و نرخ یورو به دلار

در حالیکه دو ارز اصلی بازر فارکس یعنی دلار و یورو روز دوشنبه هفته جاری را با افزایش شاخص آغاز کردند، ین ژاپن با کاهش قدرت مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، در حالیکه دو ارز اصلی بازر فارکس یعنی دلار و یورو روز دوشنبه هفته جاری را با افزایش شاخص آغاز کردند، ین ژاپن با کاهش قدرت مواجه شده است.

گفته می شود دلیل اصلی ریزش شاخص و ارزش ارز ملی ژاپن در برابر دلار و یورو، انتظار سرمایه گذاران برای اعلام تصمیم بانک مرکزی این کشور در خصوص نرخ بهره بانکی در آمریکا و اروپا است.

همچنین علاوه بر جلسه بانک های مرکزی آمریکا و اروپا در روز چهارشنبه که قرار است طی آن، نرخ جدید بهره بانکی به صورت رسمی اعلام شود؛ جلسه مشابهی از سوی بانک مرکزی ژاپن روز جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد.

این در حالیست که به دلیل مقاومت بانک مرکزی ژاپن برای افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور، ارزش ین طی هفته گذشته دچار اصلاحی قابل توجه در برابر دلار و یورو شد.

در حال حاضر، نرخ برابری ین/دلار طی ساعات اولیه صبح روز دوشنبه، ۱۴۱.۷۱ و جفت ارز ین/یورو نیز ۱۵۷.۵۸ اعلام شده است. این در حالیست که پایینترین نرخ برابری ین/ یورو طی ۱۵ سال اخیر روی ۱۵۸.۰۴ بوده که نرخ فعلی اختلاف چندانی با این رکورد تاریخی ندارد.

در حال حاضر، نرخ برابری یورو به دلار نیز ۱.۱۱۲۸ اعلام شده و شاخص دلار نیز روی ۱۰۱.۰۴ قرار دارد.

کد خبر: ۲۳۳٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha