۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
توقف روند صعودی قیمت نفت در آستانه برگزاری جلسه فدرال رزرو
تحلیل بازار نفت؛

توقف روند صعودی قیمت نفت در آستانه برگزاری جلسه فدرال رزرو

با نزدیک شدن به زمان برگزاری جلسه فدرال رزرو آمریکا برای تعیین نرخ بهره بانکی در این کشور، روند صعودی افزایش قیمت نفت که طی چند روز گذشته آغاز شده بود، از حرکت باز ایستاد.

به گزارش خبرنگار بازار، با نزدیک شدن به زمان برگزاری جلسه فدرال رزرو آمریکا برای تعیین نرخ بهره بانکی در این کشور، روند صعودی افزایش قیمت نفت که طی چند روز گذشته آغاز شده بود، از حرکت باز ایستاد.

بر اساسا این گزارش، هر بشکه نفت دریای برنت در روز دوشنبه روی ۸۰ دلار معامله شده که نیم درصد کاهش را نشان می دهد. همچنین هر بشکه نفت وست تگزاس با ۳۷ سنت کاهش به ۷۶.۷۰ دلار رسیده است.

دلیل دیگر این کاهش قیمت، آمار ناخوشایند اقتصادی چین اعلام شده که آینده بازار را اندکی در تردید فرو برده است.

در همین راستا، بانک ملی استرالیا در جدیدترین گزارش خود در خصوص قیمت نفت نوشت: در حالیکه فدرال رزرو قرار است مرحله دیگری از افزایش نرخ بهره بانکی را طی این هفته به اجرا بگذارد، بازار نفت می تواند با نوسان قیمت مواجه شود. انتظار ما این است که شرایط بازار نفت به دلیل تصمیم اوپک برای کاهش تولید و افزایش گمانه زنی ها در خصوص وضعیت محرک های اقتصادی چین سخت تر شود که این موضوع می تواند منجر به افزایش قیمت نفت در سه ماهه سوم سال جای شود.

لازم به ذکر است، فدرال رزرو به احتمال زیاد نرخ بهره بانکی را در جلسه این هفته خود ۲۵ واحد پایه افزایش خواهد داد و بانک مرکزی اروپا نیز قرار است اقدامی مشابه را برای نرخ بهره بانکی در منطقه یورو به کار بندد.

کد خبر: ۲۳۳٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha