۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
حمایت از فعالان اقتصاد دیجیتال | فراخوان تا دهم مرداد ماه اعلام خواهد شد 
رئیس پارک فناوری اطلاعات در گفتگو با بازار:

حمایت از فعالان اقتصاد دیجیتال | فراخوان تا دهم مرداد ماه اعلام خواهد شد 

سمنان- صدیق رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور گفت: واحدهای فعال در زمینه اقتصاد دیجیتال از این پس اعتبارات حمایتی دریافت می کنند اما فراخوان نحوه استفاده از این اعتبارات، اطلاع رسانی خواهد شد.

محمد صدیق در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در جریان سفر به سمنان و برگزاری جلساتی با مسئولان استانی، تاکید کرد: یکی از طرح هایی که وزارت ارتباطات دارد، مقوله حمایت از فعالان تولید و اقتصاد دیجیتال است که در این زیمنه طرح اعطای اعتبار حمایتی از این دست شرکت ها، در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه این اعتبارات حمایتی دو هدف را دنبال می کند نخست ایجاد شرکت های اقتصاد دیجیتال و دوم رشد این شرکت ها، افزود: ایجاد شرکت ها به این معنی است که اگر چند جوان که ایده ای ارزشمند دارند و می تواند در آینده به کسب و کار تبدیل شود و البته توانمندی آن را نیز دارند، می توانند از این حمایت ها بهره مند شوند.

داوری طرح ها

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور بیان کرد: این جوانان در فراخوانی که متعاقباً اعلام خواهد شد حضور پیدا می کنند سپس طرح هایشان مورد داوری قرار می گیرد و در صورتی که طرح آنها موفق به ثبت شد، حمایت مالی از انها انجام می شود تا ایده شان را به محصول بدل سازند.

صدیق با بیان اینکه در ازای این حمایت و زمانی که شرکت جوان نوپا وارد بازار کار شد، پس از درآمدزایی درصد از درآمد آنها به عنوان رویالتی ( بهره مالکانه) می گیریم، ابراز کرد: این به معنای آن نیست که حمایت های مالی تسهیلات هستند اگر کسب و کار و تولید این جوانان در ادامه پا نگرفت و به درآمد نرسید، پولی از آنها دریافت نمی شود.

یکی از اهداف اصلی این حمایت‌ها فارغ التحصیلان برتر دانشگاه‌ها هستند

وی افزود: به عبارت دیگر نوعی سرمایه گذاری در این بین صورت گرفته که برای مثال موفق نبوده است در نتیجه هیچ عایدی اگر نصیب این شرکت های جوان نشده نصیب ما نیز در وزارت خانه نخواهد شد لذا هیچ جوان بیکاری را به جوان بدهکار تبدیل نمی کنیم.

حمایت از فارغ التحصیلان

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور گفت: یکی از اهداف اصلی این حمایت ها فارغ التحصیلان برتر دانشگاه ها هستند که در فراخوان جدیدی که وجود خواهد داشت، اعلام می کنیم تا برای ثبت نام مراجعه کنند و از حمایت ها بهره مند شوند.

صدیق بیان کرد: برای فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر و فارغ التحصیلان برتر اول تا سوم سایر دانشگاه های کشور، امکان ویژه نیز در طرح حمایت از کسب و کار اقتصاد دیجیتال دیده شده است که زمان فراخوان آن را اعلام خواهیم کرد اما قبل از آن بگوییم که طرح بسیار خوبی برای این افراد تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه چهار الی پنج استان میزان فراخوان حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال خواهد بود که یکی از آنها استان سمنان است، افزود: امید است بعد از تاسوعا و عاشورا و نهایتا تا دهم مرداد ماه شاهد صدور فرخوان طرح حمایتی از اقتصاد دیجیتال باشیم.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور گفت: فرم هایی بلافاصله بعد از فراخوان صادر خواهد شد که متقاضیان آنها را پر کرده و منتظر ارزیابی می مانند این ارزیابی فرم ها دو ماه طول خواهد کشید و در نهایت آنهایی که مناسب باشند و بتوانند محصول را تولید و روانه بازار کنند، اعتبار را دریافت خواهند کرد.

کد خبر: ۲۳۳٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha