۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
دریافت پایان کار ساختمان منوط به داشتن برچسب انرژی است
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور:

دریافت پایان کار ساختمان منوط به داشتن برچسب انرژی است

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: از ابتدای امسال شروع به ساخت ساختمان‌ها باید با رعایت مقررات صرفه جویی انرژی باشد و پایان کار هر ساختمان بر این اساس صادر می‌شود.

به گزارش بازار، حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: از ابتدای امسال شروع به ساخت ساختمان‌ها باید با رعایت مقررات صرفه جویی انرژی باشد و پایان کار هر ساختمان بر این اساس داده می‌شود.

شکیب با اشاره به این که ساختمان‌ها بدون رعایت صرفه جویی انرژی پایان کار نمی‌گیرند افزود: مهندس ناظر در مراحل کار ساخت، نظارت می‌کند و در صورت تأیید، اجازه ادامه کار داده می‌شود.

وی گفت: در صورتی که مقررات انرژی ساختمان رعایت شود، پایان کار با برچسب انرژی مثبت یادو مثبت صادر خواهد شد، در غیر این صورت سازنده باید مشکلات ساختمان را برطرف و سپس پایان کار دریافت کند.

شکیب در مورد ساختمان‌های ناایمن گفت: شش تا هشت سازمان در کنار شهرداری، ساختمان‌های ناایمن را شناسایی و برای رفع عیوب آن اقدام می‌کنند که سازمان نظام مهندسی یکی از آنهاست.

وی افزود: مبحث ۲۲ مقررات ساختمان که در شهریور ۹۲ تصویب شد هنوز اجرایی نشده، بر این اساس، هزار ساختمان بالای ۱۲ طبقه در تهران مستعد آتش سوزی وجود دارد.

شکیب افزود: پیشنهاد ما این است که با استفاده از تجربه پلاسکو، نواحی که آتش نشانی داریم و چند ساختمان بالای ۱۲ طبقه نیز در آن منطقه وجود دارد نقشه‌های سه بعدی از ساختمان‌ها تهیه و در اختیار آتش نشانان قرار دهیم تا در اطفای حریق از آن استفاده شود.

وی در مورد عمر مفید ساختمان‌ها نیز گفت: در حال حاضر عمر مفید ساختمان در ایران ۳۰ تا ۴۰ سال در حالی که این رقم در دنیا بین ۷۵ تا صد سال است.

کد خبر: ۲۳۳٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha