۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
تعداد ۴۳ ساختمان ناایمن در برابر حریق در شهر زنجان شناسایی و به دادستانی معرفی شده است
رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان:

تعداد ۴۳ ساختمان ناایمن در برابر حریق در شهر زنجان شناسایی و به دادستانی معرفی شده است

زنجان- رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: تعداد ۴۳ ساختمان ناایمن در برابر حریق که مشمول دستورالعمل مربوطه می باشد در شهر زنجان شناسایی و به دادستان زنجان ارسال شد.

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی (زنجان)،احسان ذبیحیان ،با اشاره به اقدامات انجام شده در کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمانهای مهم و بلندمرتبه، گفت: بعد از حادثه متروپل در سال گذشته، موضوع رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها مورد توجه ویژه قرارگرفت و با ابلاغ وزیر کشور در خردادماه سال گذشته، کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمان های مهم و بلند مرتبه با حضور۱۱ اداره و سازمان و به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی تشکیل شده است.

وی ابراز کرد: پس از بازدید کارشناسان سازمان آتش نشانی شهرداری زنجان از ساختمانهای عمومی و بلند مرتبه شهر زنجان و پایش ایمنی بیش از ۱۰۰ ساختمان در برابر حریق از طریق فرم های مخصوص، ساختمان هایی که ضوابط و مقررات ملی ساختمان در آنها رعایت نشده بود مشخص شده است.

رئیس اداره نظام مهندسی مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: سازمان مذکور به مالکین ساختمانها در خصوص اصلاح ایرادات اخطاریه صادر کرده و پس از انجام بازدیدهای مجدد و صدور اخطاریه های بعدی، لیست ساختمان های ناایمن را به اداره کل راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه کارگروه ایمنی ساختمان های مهم و بلند مرتبه ارسال کرده است.

ذبیحیان تاکید کرد: لیست ارسالی سازمان آتش نشانی پس از تکمیل سایر اطلاعات لازم،تعداد ۴۳ ساختمان ناایمن در برابر حریق در شهر زنجان شناسایی و به دادستانی معرفی شده است.

وی گفت: هدف این کارگروه شناسایی ساختمانهای نا ایمن در برابر حریق و زلزله است تا پس از شناسایی با انجام اقدامات اصلاحی از وقوع حوادث مشابه متروپل و پلاسکو پیشگیری کرد.

رعایت مقررات ملی ساختمان ضروری است

رئیس اداره نظام مهندسی مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اقدامات انجام شده برای پایش ایمنی ساختمانها در برابر زلزله،افزود: بررسی ایمنی ساختمانها در برابر زلزله موضوع پیچیده ای است و نیاز است مشخصات فنی ساختمانها شامل اطلاعات نوع اسکلت،عوامل فنی، فاصله از گسل و غیره جمع آوری و سپس از ساختمانهای مشمول دستورالعمل با اولویت های مشخص شده بازدید به عمل آید و در نهایت ساختمانهای ناایمن دربرابر زلزله مشخص شود و در این راستا پس از جمع آوری اطلاعات از شهرداری زنجان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، در مرحله اول تعداد ۶۵۰ ساختمان بلند مرتبه در شهر زنجان شناسایی شدند و از این تعداد، اطلاعات ۲۴۲ ساختمان تکمیل شده است.

ذبیحیان گفت: همچنین تعداد ۱۵۷ ساختمان با توجه به ویژگی های تعیین شده در دستورالعمل، در اولویت بازدید قرار گرفته اند.

وی از تشکیل کمیته های بازدید از ساختمان ها با حضور متخصصین و نمایندگان اعضای کارگروه خبر داد و افزود: بازدید از ساختمانهای مشمول با اولویت مشخص شده در دستورالعمل به زودی آغاز می شود.

رئیس اداره نظام مهندسی مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه رعایت مقررات ملی ساختمان ضروری است،گفت: الزامی بودن رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها مورد تاکید است و مالکان و سازندگان با رعایت مفاد مقررات ملی ساختمان، طبق آنچه در نقشه های مصوب سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری درج شده است و با توجه کردن و پذیرش توصیه های ناظران متعهد ساختمانی، ساختمان ایمن خواهند داشت.

کد خبر: ۲۳۳٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha