۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
وزارت جهاد کشاورزی باید افزایش قیمت گوشت مرغ را پیش‌بینی می‌کرد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

وزارت جهاد کشاورزی باید افزایش قیمت گوشت مرغ را پیش‌بینی می‌کرد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: میزان ظرفیت تولید گوشت مرغ به حدی است که نیاز به واردات نداریم، اما سوء مدیریت‌ها اجبار در واردات را ایجاد کرد.

به گزارش بازار، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود با حضور معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام کشور، گفت: در زمینه مرغ و تخم مرغ با توجه به مشکلات به وجود آمده ایراداتی به دستگاه‌های متولی وارد است که یکی از آن‌ها عدم هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه بانک مرکزی و بانک کشاورزی به خوبی به وظیفه خود عمل نکرده‌اند و از سوی دیگر نیز پشتیبانی امور دام در بحث تامین نهاده‌های دامی وظیفه خود را به درستی انجام نداده است، ادامه داد: سیستم نظارتی وزارت جهاد کشاورزی نیز به خوبی نظارت لازم را انجام نداده و این مسائل در کنار یکدیگر شرایط موجود را به همراه داشته‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فردا در وزارت جهاد کشاورزی نشستی را با حضور دستگاه‌های متولی برگزار می‌کنیم تا حوزه ماموریت‌ها تعیین تکلیف و بر اساس آن مرغ مورد نیاز کشور مشخص شود، عنوان کرد: میزان ظرفیت تولید گوشت مرغ به حدی است که نیاز به واردات نداریم، اما سوء مدیریت‌ها ما را مجبور به واردات کرده است.

وی گفت: دستگاه‌های متولی باید بر اساس میزان نیاز کشور با توجه به فرار رسیدن ایام محرم و صفر و آغاز تعطیلات و سفرهای تابستانی افزایش مصرف گوشت سفید را پیش بینی می‌کردند و این ایراد بر وزارت جهاد کشاورزی وارد است که پیش بینی لازم را نداده است.

کد خبر: ۲۳۳٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha