۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
تسهیل فرآیندهای صدور مجوزهای کسب و کار منطبق با شاخص های جهانی
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد؛

تسهیل فرآیندهای صدور مجوزهای کسب و کار منطبق با شاخص های جهانی

کیش- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به حذف فرآیندهای اضافی در صدور مجوزهای کسب و کار به ویژه برای مناطق آزاد، گفت: تسهیل این فرآیندها بر اساس شاخص های جهانی انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، رحیم سرهنگی در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، گفت: در این راستا تلاش کردیم فرآیندهای صدور مجوزهای سرمایه گذاری در کیش را احصا کرده و آنها را با شاخص های جهانی سهولت کسب و کار انطباق دهیم تا مشخص شود که کیش در کدام شاخص ها خوب نیست و گلوگاه های آن شناسایی شود.

سرهنگی اظهار داشت: منطقه آزاد کیش سه جزیره کیش، هندورابی و فارور را زیر پوشش دارد، اما تاکنون تنها در یک چهارم از کل جزیره های زیرپوشش این منطقه سرمایه گذاری شده و سه چهارم دیگر به ویژه جاذبه های مطلوبی مانند جزیره مرجانی باقیمانده است، هنوز در بسیاری از مناطق بکر جزیره های مزبور سرمایه گذاری انجام نگرفته است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی کیش افزود: بنا به دستور وزیر اقتصاد و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، مناطق آزاد باید خود به سمت سرمایه گذار رفته، موانع در مسیر جذب سرمایه گذاری را شناسایی و رفع کنند، همچنین تلاش نمایند سرمایه گذاران را از کشورهای اطراف در منطقه جذب کنند که در صورت محقق شدن این امر تحولی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رخ خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیتهای کیش شناسایی شده است، بیان داشت: یک بسته ۱۰۰ تایی سرمایه گذاری در کیش آمده شده است زیرا این منطقه طرح جامعی دارد و در آن همه مشخصات کسب و کارها در پهنه های مختلف این سرزمین تعیین شده و برای هر یک از این پهنه ها بسته سرمایه گذاری تعریف شده لذا ارزش زمین،آورده سرمایه گذار، هزینه، مدت برگشت سرمایه و مدت زمان اجرای طرح مشخص شده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی کیش با اشاره به حضور سالانه دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گردشگری در این منطقه افزود: از آنجا که مشهد به واسطه وجود بارگاه منور رضوی مقصد گردشگری اسلامی است، کیش نیز دومین مقصد گردشگران در کشور به شمار می رود، هم اکنون ۳۰ درصد از سرمایه گذاران در کیش را مشهدی ها تشکیل می دهند، در واقع آنها سرمایه گذاری خود را از مشهد آغاز کرده و در کیش کامل کرده اند.

به گفته وی، خیلی از سرمایه گذاران مشهدی تورهایی را به صورت زنجیره ای از مشهد تا کیش برای گردشگران خارجی به ویژه عراق تدارک می بینند و آنان را در هتلهای خود در مشهد و کیش سکونت می دهند، از این منظر قرابت های زیادی بین دو نقطه گردشگری در کشور وجود دارد.

زیر ساخت های سرمایه گذاری در کیش فراهم است

سرهنگی اضافه کرد: منطقه آزاد تجاری - صنعتی کیش تلاش کرده تا هر آنچه مورد نیاز یک سرمایه گذار در منطقه است را فراهم کند، در واقع ۱۰۰ بسته سرمایه گذاری که برای این منطقه تعریف شده، بی نام بوده و فقط کافی است که اسم سرمایه گذار در آن درج شود، والا همه اقدامات و زمینه ها برای جذب سرمایه گذاری انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: در چند روزی که در مشهد به واسطه نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندیهای صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران حضور داشتیم، با سرمایه گذاران و کارآفرینان بزرگ این شهر دیدار کرده و جاذبه های سرمایه گذاری کیش را به آنان معرفی کردیم.

رحیم سرهنگی اظهار داشت: تصور اشتباهی که در مورد مناطق آزاد در کشور وجود دارد، آن است که این مناطق به جای اینکه هاب و منشا صادرات کالا باشند تبدیل به منشا واردات شده اند، در حالیکه این تصور کاملا اشتباه است، تراز تجاری همه مناطق آزاد مثبت بوده است.

وی بیان کرد: مناطق آزاد در کشور از قوانین خوبی برخوردار هستند اما تاکنون به این قانون به خوبی عمل نشده یا به خوبی بر آن نظارت نشده است، امیدواریم در برنامه هفتم توسعه تحولاتی در این زمینه انجام شود تا به سمتی پیش رویم که مشوق های صادراتی برای مناطق آزاد در نظر گرفته شود.

به گفته وی، پیش از این مشوق های صادراتی از مناطق آزاد کشور گرفته شده بود تا تفاوتی با سایر مناطق نداشته باشند، بهتر است در برنامه هفتم توسعه این مساله مورد تجدیدنظر قرار گیرد و کشور از مزایای مناطق آزاد محروم نشود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی کیش گفت: کیش به واسطه اینکه سرزمین سرمایه ها و مملو از جاذبه های گردشگری و موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیکی است در هر حوزه ای مزیتهای جذب سرمایه گذار را دارد، کیش با ۱۰ کشور عربی از طریق دریا ارتباط دارد و از این منظر از مزیتهای خوب سرمایه گذاری در حوزه تجاری و صنعتی برخوردار است.

کد خبر: ۲۳۳٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha