۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
بخش خصوصی و دولتی مازندران با روسیه قرارداد بستند| صادرات برنج و مرکبات
استاندار مازندران:

بخش خصوصی و دولتی مازندران با روسیه قرارداد بستند| صادرات برنج و مرکبات

ساری- استاندار مازندران از عقد تفاهم برای ایجاد شعبه های پایانه روماک فعال استان در روسیه خبر داد و گفت: بخش خصوصی و دولتی با شرکت ها و طرف های روسی قراردادهای همکاری بستند.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمود حسینی پور پیش ازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل استانداری سمنان با اشاره به تشریح دستاوردهای سفر شش روزه هیئت تجاری با روسیه حل مشکلات قرنطینه‌ای شرکت‌های صادرکننده آبزیان را از جمله توافق ها ذکر کرد و گفت: در این سفر قراردادهای خوبی منعقد شده است.

وی مسائل بانکی را از جمله دغدغه ها فراروی تجار و بازرگانان ذکر کرد و گفت: در جلسه با بیزینس بانک روسیه توافق شد تا برای تجار استان ال سی بازگشایی تا نسبت به تبادلات پولی اقدام شود.

حسینی پور با عنوان این که مراودات با روسیه برای تبادلات مالی مشکلی نخواهیم داشت، گفت: همچنین قرارشد برای حضور گردشگران روسیه در کشور و مازندران تسهیلاتی درنظر گرفته شود.

استاندار مازندران تعامل بین کشتی سازی مازندران و روسیه را از جمله توافق برشمرد و گفت: در مازندران تولید موتور کشتی صورت می گیرد و روسیه با توجه به تحریم ها نیازمند آن هستند و در این سفر روی این مسئله تمرکز شده اسات.

وی گفت: همچنین پایانه روماک با روسیه قرارداد بست تا شعبه های مختلفی در آن ایجاد شود و مرکز بین المللی تجارت برنج با سرای تجاری در مسکو تفاهمنامه ای داشته است تا برنج ایرانی و مازندران را در سبد روسیه قرار دهیم و در آینده نزدیک برنج استان به روسیه ارسال می شود.

وی با بیان این که طرف روسیه آماده خرید محصولات استان است، موافقت برای ایجاد دفتر مشترک پارم علم وفناوری مازندران و تکنوپارک مسکو را از دیگر توافق ها برشمرد و گفت: فعال کردن کریدور شمال - جنوب از مهمترین مزیت و محور این سفر بوده است.

کد خبر: ۲۳۳٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha