۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷
برنامه ریزی ایران خودرو برای افزایش ۳۳ درصدی تولید محصولات

برنامه ریزی ایران خودرو برای افزایش ۳۳ درصدی تولید محصولات

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: برنامه تولید ۷۳۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال جاری در دستور کار قرار دارد که با تحقق آن تولید امسال ۳۳ درصد بیش از تولید سال گذشته خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از ایران خودرو، علیمردان عظیمی در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت ایران‌خودرو با اشاره به عملکرد سال ۱۴۰۱ و راهبردهای آینده ایران خودرو، افزود: از روز نخست ورود به این مجموعه، پنج محور را تعریف کرده ام که در صدر آن، افزایش میزان تولید و عرضه خودرو قرار دارد؛ باید تولید خودرو با توجه به نیاز جامعه و پاسخ گویی به این نیازها صورت گیرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به سایر راهبردهای آینده ایران خودرو، گفت: برای کاهش قیمت تمام شده برنامه ریزی صورت گرفته و بخشی از آن نیز محقق شده است و تا پایان سال، رقم این کاهش بهای تمام شده خودروها به عددی قابل توجه خواهد رسید.

عظیمی، توسعه صادرات سودآور را از دیگر محورهای راهبردی ایران خودرو برشمرد و افزود: هیچ گونه صادرات بدون سوددهی انجام نخواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، توسعه سبد محصولات و بهبود تصویر ذهنی مردم با ارتقای کیفیت محصولات را از دیگر برنامه‌های محوری این شرکت برشمرد و با بیان این که کیفیت در ساخت قطعه معنا پیدا می‌کند، گفت: برنامه کیفی بسیار مناسبی در مجموعه ایران خودرو راهبری می‌شود و با برنامه‌هایی که در دست اجرا داریم تا پایان سال مشتریان شاهد ارتقای کیفیت خواهند بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به روند تولید در سال گذشته، گفت: تولید این مجموعه بیش از ۵۰ درصد، سهم بازار ایران را دارا است و تولید با تمام مشکلات و موانع ادامه دارد.

عظیمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه فروش، گفت: کاهش در تاخیر تحویل خودرو، رضایتمندی مشتریان در تحویل خودرو زودتر از موعد مقرر و نیز تحویل خودرو توسط سایت تولیدی که این موضوع نیز رضایتمندی مشتریان را در پی داشته است، از جمله اقدامات مهم و موثر در حوزه فروش در سال گذشته به شمار می‌رود.

وی با اشاره به راهبردهای سال ۱۴۰۲ در ایران خودرو افزود: در سال جاری، تمرکز بر تولید اقتصادی و حرکت به سمت تولید کم‌تر زیان ده یا سودده است، بنابراین بیش‌ترین میزان تولید نیز به این محصولات اختصاص خواهد یافت.

مدیر عامل ایران خودرو همچنین از احتمال توقف تولید پژوپارس تا پایان سال خبر داد.

عظیمی با بیان این که پارسال پژو پارس بیش‌ترین میزان تولید را به خود اختصاص داده بود، اظهار امیدواری کرد: تا انتهای امسال تولید این خودرو متوقف شود و جای خود را به محصولات سودده یا محصولاتی با زیان کم‌تر دهد.

مدیر عامل ایران خودرو با بیان این که به دنبال افزایش سهم برند خود در سبد محصولات تولیدی هستیم، گفت: این تولیدات سوددهی بیش تری برای مجموعه به ارمغان خواهند آورد، هم چنین در عین حال به دنبال توسعه محصولات نیز هستیم.

عظیمی با اشاره به این که ایران خودرو تنها خودروساز کشور به شمار می‌رود که از دانش فنی تولید خودروی برقی برخوردار است، افزود: قطعا این دانش، محرکی خواهد بود تا ایران خودرو را به سمت تولید خودروهای برقی پیش برد و در این زمینه نیز قول‌های مساعدی برای حمایت از سوی وزارت صمت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرده ایم.

وی با اشاره به این که تاکنون برنامه‌های متعددی در زمینه ارتقای کیفیت محصولات تعریف شده است، گفت: به دنبال ارایه آمار و اعداد مکتوب کیفی نیستیم، باید در واقعیت کیفیت محصولات تولیدی ایران خودرو ارتقا یافته و ذهنیت مردم و مشتریان را نسبت به این خودروساز و صنعت خودرو تغییر داد.

عظیمی با بیان این که براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت در تمام شاخص‌های اندازه گیری شده شاهد بهبود قابل ملاحظه‌ای بوده ایم، عنوان کرد: زمانی راضی می‌شویم که مردم این ارتقای کیفیت را احساس کنند.

کد خبر: ۲۳۲٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha