۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
تحریم خریداران نفت ایران مانع صادرات نشده است
عضو هیات رییسه مجلس:

تحریم خریداران نفت ایران مانع صادرات نشده است

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجازات های پیش بینی شده از سوی کنگره و دولت آمریکا برای انتقال دهنده‌های نفت ایران به کشورهای مختلف نیز نتوانست مانعی برای کاهش صادرات باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی، در واکنش به نگرانی جمهوری‌خواهان از ناکارآمدی تحریم های نفتی ایران، گفت: تحریم صنعت نفت جمهوری اسلامی از سوی واشنگتن هیچگاه به نتیجه نرسید زیرا ایران تامین کننده بخش مهمی از انرژی دنیا محسوب می شود و کشورهای متعددی به محصولات نفی تهران احتیاج دارند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجازات های پیش بینی شده از سوی کنگره و دولت آمریکا برای انتقال دهنده‌های نفت ایران به کشورهای مختلف نیز نتوانست مانعی برای کاهش صادرات باشد، اظهار کرد: در واقع سناتورهای آمریکایی همچنان تصور می کنند کشورشان قدرت مطلق است در حالی که دیگر دوران یکجانبه گرایی به سر رسیده است.

وی ادامه داد: بر این اساس امروزه مشاهده می شود که صادرات و فروش نفت و محصولات پتروشیمی جمهوری اسلامی افزایش یافته است و حتی نفتکش های ایرانی به آمریکای لاتین نیز محموله های نفتی منتقل می کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نباید فراموش کرد که همزمان با افزایش درآمدهای نفتی کشورمان، سیاست حذف مراوده مالی مبتنی بر دلار نیز از سوی جمهوری اسلامی پیگیری شده و این موضوع نیز آسیب جدی برای هیمنه پوشالی آمریکا بشمار می رود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری‌خواهان فراموش نکنند که تهران از تحریم ها و محدودیت های حداکثری ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری ترامپ عبور کرد لذا بایدن نیز نمی تواند اقدام موثری در مقابل ایران قوی انجام دهد.

کد خبر: ۲۳۲٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha