۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
پکن روند همکاری میان بازارهای نوظهور را ارتقا می دهد
معاون وزیر امور خارجه چین:

پکن روند همکاری میان بازارهای نوظهور را ارتقا می دهد

چین مایل به همکاری با کشورهای بریکس به منظور ارتقاء روند گسترش عضویت و تقویت همکاری بین بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه است.

به گزارش بازار؛ معاون وزیر امور خارجه چین گفت: چین مایل به همکاری با کشورهای بریکس برای اجرای اجماع به دست آمده از سوی رهبران کشورها به منظور ارتقاء روند گسترش عضویت و تقویت همکاری بین بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه است.

این مقام وزارت خارجه چین ضمن شرکت در نشست مجازی ویژه وزرای امور خارجه بریکس در پکن اعلام کرد که چین مشتاقانه منتظر گفتگوهای عمیق با شرکای بریکس در مورد موضوعات مختلف مهم است تا در پانزدهمین اجلاس آتی بریکس در آفریقای جنوبی به نتایج ثمربخشی دست یابد و همکاری بریکس را به سطح جدیدی ارتقا دهد.

سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، پیشتر در ماه جولای اعلام کرد که نشست بریکس که از ۲۲ تا ۲۴ آگوست برنامه ریزی شده بود، پس از سه سال وقفه به صورت فیزیکی برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش های رسانه ها، گسترش بریکس، ارز مشترک در داخل بلوک و تضمین امنیت غذایی و انرژی از جمله موضوعات کلیدی دستور کار است، زیرا تعداد فزاینده ای از کشورها از جمله اتیوپی، نیکاراگوئه، ونزوئلا، آرژانتین، ایران، الجزایر، عربستان سعودی و امارات برای پیوستن به بریکس درخواست داده اند یا برای این کار ابراز علاقه کرده اند.

سیابونگا سیپریان کوله، سفیر آفریقای جنوبی در چین در مصاحبه ای گفت که انتظار دارد بحث های عمیقی در مورد مقابله با تغییرات آب و هوا و انتقال انرژی، اشتراک مهارت در فناوری ها و نوآوری، و هماهنگی رشد، ثبات و بهبود جهانی پس از همه گیری انجام شود.

کد خبر: ۲۳۲٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha