۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
همراه اول پیگیر مجوز جدید افزایش سرمایه| سود نقدی نماد همراه واریز شد
بازار گزارش می دهد

همراه اول پیگیر مجوز جدید افزایش سرمایه| سود نقدی نماد همراه واریز شد

شرکت ارتباطات سیار ضمن اینکه سود نقدی مجمع ۱۴۰۲ را به حساب سجامی سهامداران واریز کرد اعلام کرده به دنبال کسب مجوز مرحله جدید افزایش سرمایه است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت ارتباطات سیار ایران با نماد همراه که به ازای هر سهم ۴۴.۹ تومان سود تقسیم کرده بود از طریق سحام سود را برای سهامداران واریز کرد و از طرف دیگر هیات مدیره شرکت اعلام کرد که به دنبال کسب مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار برای ثبت افزایش سرمایه جدید است.

شرکت ارتباطات سیار با سرمایه ثبت شده ۷۵۲۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ معادل ۳۸۰۷ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است

«همراه» با سرمایه ثبت شده ۷۵۲۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ معادل ۳۸۰۷ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است.
بدون در نظر گرفتن سال گذشته، به طور کلی رشد ترافیکی در اپراتور به‌ صورت سالانه ۲۰ تا ۳۰درصد و حتی در مقطعی به ۴۰ رسیده است. تعرفه فروش و ترافیک اپراتور، درآمد همراه اول را شکل می‌دهد. نرخی که همراه اول به صورت موثر در کشور به فروش می‌رساند، مناسب نیست و هیچ صنعتی در کشور این شرایط را ندارد. این موضوع هم به دلیل قیمت‌گذاری دستوری است.
در سال ۹۹ به دلیل تغییر بسته‌های همراه اول، سوء تفاهمی بین ارگان‌های بررسی‌کننده و همراه اول پیش آمد و این‌گونه تعبیر شد که همراه اول تغییر قیمت داده است و گران‌فروشی می‌کند. در صورتی که به این شکل نبود و در حال حاضر هم مستندات به دیوان ارسال شده است و این موضوع به زودی منتفی می‌شود و از این محل، زیانی متوجه سهامداران نمی‌شود.

وضعیت تعرفه های همراه اول
قیمت یک گیگابایت در کشورهای همسایه ۱۰۰هزار تومان است، اما در همراه اول ۳۶۰۰ تومان است. بنابراین با اینکه هزینه‌ها یکی است، اما درآمد ورودی بسیار متفاوت است. از طرف دیگر ۳۱درصد از درآمد همراه اول به عنوان حق‌السهم به دولت واریز می‌شود و با در نظر گرفتن موارد دیگر مانند مالیات و ...، مدیریت شرکت در ۵۰درصد درآمد اختیاری ندارد.
.شرکت در حال سرمایه‌گذاری بر روی ۵G است، اما این موضوع چند مشکل دارد؛ ساپورت کردن گوش‌های تلفن همراه که در حال حاضر درصد ناچیزی از تلفن‌ها این قابلیت را دارند و دیگر اینکه وندور گوشی هم باید قبول کند که این قابلیت را در ایران فعال کند. این مسئله از جمله موضوعات تحریمی است و در این زمینه باید با اطمینان و آرامش حرکت کرد.
سهم بازار درآمدی همراه حدود ۵۷درصد بوده و سالیان سال است که این عدد ثابت مانده است. در پروژه فاز هشت پلاس ۶.۵۵ سایت تکنولوژی نصب و راه‌اندازی شد و اهداف این پروژه، توسعه پوشش و ظرفیت شبکه و افزایش کیفیت و بهبود تجربه مشتری است.
در حال حاضر بخشی از هزینه های اپراتورها ارزی است، از این رو همراه اول بخشی از تجهیزات مورد نیاز در راستای صرفه‌جویی ارزی و حمایت از تولید داخل را به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان تأمین کرده است.

کد خبر: ۲۳۲٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha