۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
قیمت میلگرد در کانال ۲۲ هزار تومانی

قیمت میلگرد در کانال ۲۲ هزار تومانی

بازار آهن و فولاد در آخرین هفته تیرماه نیز در بخشی از مبادی فروش کاهشی بود و بخشی از بازار نیز با ثبات قیمت روز آهن همراه بود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، بازار آهن و فولاد در آخرین هفته تیرماه نیز در بخشی از مبادی فروش کاهشی بود و بخشی از بازار نیز با ثبات قیمت روز آهن همراه بود.

بازار ارز نیز نوسانات محدودی در کانال ۴۸ هزار تومانی داشت به این صورت که روز پنجشنبه قیمت هر دلار تا ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان نیز رسید اما در پایان روز هر دلار ۴۸ هزار و ۶۵۰ تومان مبادله شد.

بررسی اوضاع بازار آهن
روز پنجشنبه کف قیمت میلگرد آجدار در بازار داخلی در محدوده ۲۳ هزار تا ۲۳۸۰۰ تومان گزارش شد البته قیمت میلگرد نورد کرمان به کانال ۲۲ هزار تومانی وارد شد تا مقاومت کف نرخ این محصول در کانال ۲۳ هزار تومانی شکسته شود. روز پنجشنبه قیمت روز میلگرد بسیاری از مبادی فروش ثبات بود اما کاهش ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی هم در برخی شرکت‌ها مشاهده شد.

قیمت میلگرد ۱۴ در ابتدای تیرماه ۲۵۶۰۰ تومان اعلام شد که با کاهشی تدریجی در پایان این ماه به کانال ۲۴ هزار تومان رسید.

قیمت تیرآهن نیز در اغلب مبادی فروش بین ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان کاهش داشت گفتنی است قیمت تیرآهن ۱۴ در ابتدای تیرماه در هر شاخه حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مبادله می‌شد اما در پایان ماه جاری به ۳ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسید.

قیمت روز پروفیل سبک، قیمت پروفیل گالوانیزه، پروفیل صنعتی و سایر پروفیل‌ها نیز در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شدند، قیمت پرفیل نیکان ضخامت ۲ میلیمتر در کانال ۳۳ هزار تومانی مبادله شد در حالی این محصول در ابتدای تیرماه حدود ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسید؛ همچنین قیمت لوله صنعتی، لوله داربستی و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز هم تغییر قیمتی نداشتند.

قیمت ورق سیاه روز پنجشنبه تقریبا در کلیه شرکت‌ها ثابت اعلام شد و قیمت ورق روغنی، ورق گالوانیزه و ورق رنگی هم در همه مبادی فروش بدون تغییر قیمت عرضه شدند. قیمت روز نبشی و ناودانی و قیمت سپری هم در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد اما کاهش قیمت ۱۰۰ تومانی هم در چند کارخانه مشهود بود. قیمت ناودانی در ابتدای تیرماه ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان برآورد شد و درحال حاضر با کمی کاهش به ۲۴ هزار و ۶۷۰ تومان رسیده است.

گزارش‌ها از بورس کالا حاکی است امروز حدود ۸۹۸ هزار و ۲۷۷ تن مقطع فولادی عرضه می‌شود که از این میزان ۱۱۰ هزار و ۶۸۰ تن شمش بلوم عرضه می‌شود که قیمت آن ۲۱ هزار و ۲۸۹ تومان تعیین شده است. گفتنی است حجم شمش در عرضه امروز حدود ۱۶.۵ درصد افزایش دارد اما قیمت آن با کاهش ۴.۳ درصدی همراه است.

در یک هفته اخیر با توجه به کاهش قیمت هزار تومانی شمش نسبت قیمت آهن اسفنجی به شمش فولادی با کمی افزایش به ۶۴ درصد رسید درحالی این نسبت در نیمه‌های تیر ۶۰ به ۶۱ درصد بود.

این افزایش ۴ درصدی قیمت آهن اسفنجی به منزله تحمیل فشار و زیان به فولادسازان است. گفتنی است با کاهش قیمت شمش فاصله قیمتی این محصول با قیمت میلگرد هم ۲ درصد افزایش یافت و از ۱۱ درصد به ۱۳ درصد رسید.

کد خبر: ۲۳۲٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha