۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
مصرف آب در کردستان ۱۸ درصد  افزایش یافت
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان:

مصرف آب در کردستان ۱۸ درصد افزایش یافت

کردستان- محمدی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مصرف آب در این استان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

محمدحسین محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا و توصیه پزشکان و کارشناسان به شست و شوی مکرر دست‌ها با آب و صابون برای مقابله با این بیماری از عوامل مهم افزایش آب نه تنها در کردستان بلکه در کل کشور و حتی تمام کشورهای درگیر این ویروس است.

وی با اشاره به اینکه میزان افزایش مصرف آب در دو ماهه نخست امسال در متوسط کشوری ۱۱ درصد است، اضافه کرد: در کردستان هم طی دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته مصرف آب ۱۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان افزود: سرانه جهانی مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز قبل از شیوع کرونا ۱۵۰ لیتر،در ایران ۲۱۰ لیتر و در کردستان هم ۱۹۴ لیتر  بوده  است.

محمدی یادآور شد: با افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب در این استان طی دو ماهه نخست امسال سرانه مصرف هم به ازای هر نفر در این بازه زمانی به  بیش از ۲۲۰ لیتر  رسیده است که این میزان در صورت کاهش مصرف در ماه‌های آینده می‌تواند تاثیر بسزایی در سرانه مصرف سالیانه استان داشته باشد.

وی اظهار داشت: وجود انشعاب‌های غیرمجاز و سرقت آب و افزایش دمای هوا هم از دیگر عوامل تاثیرگذار در افزایش مصرف آب در استان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: استفاده بی بهینه و صرف جویی در مصرف آب از مسائل ضروری است که انتظار می‌رود تمام شهروندان و مشترکان این شرکت آن‌را رعایت کنند.

کد خبر: ۲۳٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha